نخستین خانه خورشیدی چرخشی

به گزارش تاسیسات نیوز، پیشرفت علم و درک صحیح از انرژی خورشیدی، این دو را در کنار هم قرار داده تا اخبار زندگی در خانه های خورشیدی همواره برای بشر جذابیت داشته باشد.

 

 

حتما در مورد پنل‏های خورشیدی مطالب زیادی شنیده‏اید، اما طراحی جدید پانل خورشیدی در پرتغال موجب دریافت انرژی خورشیدی بیشتر به میزان حدود 5 برابر انرژی مورد نیاز ساختمان خواهد شد.


در این طراحی از فتوولتائیک‏ها استفاده شده که با نور خورشید حرکت کرده و انرژی جذب می‏کنند.




سرپرست این پروژه Guilherme Silva اظهار کرد: این اولین نمونه منزل خورشیدی چرخشی در مادرید است که مکانی برای زندگی بهتر با روشی پایدار ارائه می‏دهد.

 

 

 

وی افزود: این منزل با الهام از گل‏های آفتابگردان طراحی شده و دارای حرکت چرخشی 180 درجه در طول روز و چرخش فتوولتائیک‏های سقفی دارای زاویه 90 درجه بوده که وضعیت خود را با توجه به نور خورشید تغییر می‏دهند، این چرخش‏ها موجب تولید 25000 کیلووات ساعت الکتریسیته می‏شود که این میزان پنج برابر بیشتر از نیاز منزلی با اندازه ساخته شده است.




در برنامه‏ریزی اولیه انجام شده برای دریافت انرژی خورشیدی مشخص شد با چرخش روزانه، حدود 6 لامپ 60 واتی به مدت یک ساعت روشن خواهد شد، چرخش این منزل به گونه‏ای طراحی شده که در روزهای تابستان و آفتابی از تاثیرات نور و سایه با سیستم خنک‏کننده حفظ شود، در زمستان نیز سقف در طول محور فوقانی ساختمان حرکت کند تا نور بیشتری دریافت کند.




به‌عنوان مثال آشپزخانه کوچک‌تر از بقیه بوده و مناسب افراد در قرن 21 است که به ندرت در زمان صبحانه در کنار هم حضور دارند و در هنگام شب که افراد خانواده در کنار هم هستند اتاق نشیمن مکان مناسبی است.

منبع: ایسنا

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;