نجات سه شهروند از میان دود و آتش

 

به گزارش تاسیسات نیوز، با تلاش آتش نشانان سه نفر از ساکنان ساختمان مسکونی که در میان دود و آتش ناشی از آتش سوزی در پارکینگ گرفتار شده بودند ، نجات یافتند.


با اعلام این حادثه به سامانه 125 از سوی ساکنان یک ساختمان مسکونی، بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاه 8 و 34 به همراه گروه امداد و نجات 9 به همراه خودروی نردبان و تشک نجات با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 8:09 صبح امروز خود را به محله طرشت، خیابان مسلم حسین مردی رساندند.


سعید کاظمی رئیس ایستگاه 8 آتش نشانی که همراه آتش نشانان در محل حادثه حضور داشت درباره این حادثه گفت: در طبقه منفی یک (قسمت پارکینگ) یک ساختمان چهار طبقه مسکونی یک دستگاه موتورسیکلت به همراه مقادیر بسیار زیادی لوازم مستعمل منزل به مساحت 60 متر مربع دچار آتش سوزی شده و شعله های آتش از راه پله ها در حال سرایت به طبقات بالاتر بود.


وی در ادامه افزود: نیروهای عملیاتی به سرعت به 2 گروه تقسیم شدند که گروه اول جریان برق ساختمان مسکونی را قطع کردند و با بکارگیری تجهیزات فردی و لوله های آبدهی در کوتاه ترین زمان ممکن شعله های آتش را مهار و کاملا خاموش کردند.


رئیس ایستگاه 8 خاطرنشان کرد: به طور همزمان، گروه دوم با استفاده از دستگاه های تنفسی، ساکنین واحدهای مسکونی را که در میان دود و حرارت محبوس شده بودند را از ساختمان خارج و به محل امن انتقال دادند.


وی افزود: در این میان سه نفر از ساکنین(دو بانوی 40 و45 ساله و یک مرد 48 ساله) که در طبقه منفی یک در میان شعله های آتش محبوس شده و خود را به حیات پشت رسانده بودند توسط آتش نشانان، نجات یافته و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل شدند.


کاظمی خاطرنشان کرد: عوامل اورژانس، حال عمومی هر سه نفر را مساعد اعلام کرد و گفت دچار دود گرفتگی و مسمومیت در اثر استنشاق گازهای سمی شده اند.


گفتنی است؛ علت بروز این آتش سوزی از سوی کارشناسان علت یابی سازمان آتش نشانی در دست بررسی است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;