نام یک برند در میان نمونه های استاندارد

به گزارش تاسیسات نیوز، مصرف انرژی بین برندهای صنعتی بررسی شد و احتمال دارد که واحدهای پر مصرف جریمه شوند.


رییس سازمان ملی استاندارد با بیان این‌که فرآیند‌های مصرف انرژی را درباره‌ 18 صنعت انرژی مورد ارزیابی قرار دادیم، ادامه داد: با گزارش‌هایی که به وزارت نیرو ارائه می‌کنیم، ممکن است جرائمی برای واحد‌های پرمصرف در نظر گرفته شود.


رییس سازمان ملی استاندارد با بیان این‌که فرآیند‌های مصرف انرژی را درباره‌ 18 صنعت انرژی مورد ارزیابی قرار دادیم، ادامه داد: با گزارش‌هایی که به وزارت نیرو ارائه می‌کنیم، ممکن است جرائمی برای واحد‌های پرمصرف در نظر گرفته شود.


نیره پیروزبخت در همایش نودمین سالروز تاسیس سازمان ملی استاندارد با بیان این‌که براساس استراتژی سازمان ایزو برای سال‌های 2016 تا 2020 هر کشور یک سازمان ملی استاندارد دارد، اظهار کرد: برهمین اساس ما هم گفتیم که نظام استاندارد‌سازی یکپارچه را ایجاد می‌کنیم که برای برنامه ششم توسعه هم مقام معظم رهبری بر ارتقای نظام استاندارد‌سازی و مدیریت کیفیت دستور فرمودند.


وی با بیان این‌که رویکرد دولت در دو سال اخیر ایجاد یکپارچگی و تعامل بین دستگاهی بوده است، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که سازمان جهانی استاندارد روی آن حساس است مربوط به تکه‌تکه شدن استاندارد‌ها در دنیاست یا این‌که یک مدل جدید در برخی کشورها جایگزین مدل استاندارد شود که این بخش را به عنوان میزان ریسک‌پذیری ایزو نام گذاشته‌اند؛ بنابراین ما نیز باید توجه کنیم که درگیر این مسائل نشویم.


رییس سازمان ملی استاندارد افزود: امیدواریم در همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها بتوانیم این هماهنگی را ایجاد کنیم که در پی آن شاهد ایجاد نظام استاندارد یکپارچه باشیم.


پیروزبخت با اشاره به مشکل منابع مالی در دولت در سال جاری گفت: سعی کردیم با وجود تنگناهای مالی با استفاده از سیستم مدیریت منابع، کار خود را متوقف نکنیم.


وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های سازمان استاندارد در دو سال گذشته اظهار کرد: بر این اساس حتی در فعالیت‌هایی که براساس قانون به ما مربوط نیست هم احساس مسئولیت و ورود کردیم که در این راستا 2650 آسانسور سازمان‌های دولتی و عمومی و بیش از 20 هزار مخزن سی ان جی خودروهای دولتی مورد بازرسی قرار گرفتند.


پیروزبخت همچنین با بیان این‌که تمبر نودمین سال تاسیس سازمان ملی استاندارد و سه کتاب مرتبط با استاندارد امروز رونمایی می‌شود، گفت: بنا به پیشنهاد ما به سازمان ایدرو برای فرهنگ‌سازی استاندارد در بین دانش‌آموزان این سازمان نیز در سال جاری اولین همایش استاندارد دانش‌آموزی را در کشور ایران برگزار کرد.


در این مراسم 10 واحد تولیدی نمونه استاندارد در سطح ملی نیز معرفی شدند که اسامی و حوزه فعالیت آنها به شرح زیر است:


_ شرکت آذربام آز آذربایجان شرقی واحد نمونه در تولید قیر خالص


_ شرکت بوتان از استان مرکزی واحد نمونه ملی در تولید آبگرمکن دیواری


_ شرکت پگاه گلپایگان از اصفهان واحد نمونه ملی در تولید پنیر


_ شرکت تروند زعفران از خراسان جنوبی واحد نمونه ملی در تولید زعفران


_ شرکت خزرکاسپین از مازندران واحد نمونه ملی در تولید تخته خرده‌چوب و تخته فیبر


_ شرکت داداش برادر (شونیو) واحد نمونه ملی در تولید آبنبات


_ شرکت زرماکارون از البرز واحد نمونه ملی در تولید ماکارونی


_ شرکت سیمان شهرکرد از چهارمحال و بختیاری واحد نمونه ملی در تولید سیمان پرتلند


_ شرکت کلران از تهران واحد نمونه ملی در تولید هیدروکسید سدیم


_ شرکت کویر تایر از خراسان جنوبی واحد نمونه ملی در تولید تایر

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;