میلیاردها تومان صرفه جویی با افزایش عمر ساختمان

به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: با افزایش عمر مفید ساختمانها برای هر سال زمینه ۴ هزار میلیارد تومان صرفه جویی فراهم می شود.




به نقل از روابط عمومی شورای مرکزی ،عباس وثیق نیا در اولین همایش پژوهش و ثروت آفرینی درصنعت ساختمان که روز پنجشنبه درسالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین برگزار شد اظهار داشت: در استان قزوین بیش از ۱۰ هزار نفر عضو سازمان هستند و این ظرفیت عظیم کارشناسی می تواند در صورت مدیریت منطقی در تولید ثروت و تحول در اقتصاد صنعت ساختمان نقش مهمی ایفا کند.




وی اضافه کرد: بخش ساختمان در ۲۰۰ حوزه به صورت مستقیم و ۳۰۰ حوزه به طور غیر مستقیم تاثیرگذار است و ۱۲.۲ درصد اشتغال را به خود اختصاص داده و در کسب و کار، اقتصاد و اشتغال نقش تعیین کننده ای دارد که رکود آن به بسیاری از حوزه ها اسیب می زند.




وثیق نیا بیان کرد: در شرایطی کنونی به دلیل ورود افراد غیر متخصص شاهد ساخت مسکن های غیر اصولی و بدون توجه به نیاز بازار هستیم به همین دلیل تعداد خانه های موجود از نیازها بیشتر است و فروش نرفته است.




وی اظهارداشت: باید با روشهای نوین و استفاده از تکنولوژی روز بتوانیم هزینه های ساخت را کاهش داده و بهره وری را بالا ببریم و با رعایت مقررات ملی ساختمان از هدر رفت انرژِی در ساختمانها جلوگیری کنیم.




رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر عمر مفید ساختمانها در ایران ۳۰ سال و در جهان ۱۰۰ سال است و اگر بتوانیم کیفیت ساخت را بالا ببریم به ازای هر سال عمر مفید ۴ هزار میلیارد تومان صرفه جویی حاصل می شود.




وی بیان کرد: استفاده از شرکتهای دانش بنیان برای انتقال دانش فنی به حوزه اجرایی بویژه درساخت و ساز ضروری است و در این راستا با امضاء تفاهم نامه با پارک علم و فنآوری قزوین از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد.





وثیق نیا اظهارداشت: در شیوه نگهداری از ساختمانها نیز مشکلاتی داریم که باید با روشهای جدید بتوانیم این نقیصه را در ساخت و سازهای جدید برطرف کنیم.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;