مهندسی کنترل دود

مجید فلاح‏ نیا

 

 

 

KN7-10136

“ New  Publication Extends Comprehensive Treatment Of Smoke Control “

“نسخه جدید، شیوه جامع کنترل دود را توسعه داده است”

آتلانتا: هند بوک جدید که به عملکرد جامع تکنولوژی کنترل دود می پردازد، هم اکنون در دسترس شماست.

 هند بوک «مهندسی کنترل دود» که توسطASHRAE   و با همکاری مهندسین اطفاء حریق (SFPE)، انجمن قانون بین المللی (ICC) و انجمن ملی اطفاء حریق (NFPA ) به چاپ رسیده است، روش جامع تکنولوژی کنترل دود را توسعه می دهد که شامل مفاهیم بنیادین، سیستم های کنترل دود و روش های آنالیز می باشد.

این کتاب اطلاعات مورد نیاز برای آنالیز طراحی آتش شامل ملاحظات آب فشان ها، آتش سوزی های محافظت شده و سوختهای متغیر را ارائه می نماید. این هند بوک همچنین برای مهندسین، معماران، محققین و دانشجویان بسیار سودمند می باشد.

پس از موفقیت اصول مدیریت دود که در سال 2002 منتشر شد، این کتاب جدید آخرین تحقیقات و پیشرفت ها در کنترل دود را در 24 فصل و با بیش از 500 صفحه با دقت تمام گردآوری نموده است. موضوعات جدید در این هند بوک  به شرح زیر می باشد :

کنترل ها، آتش و کنترل دود در تونل های انتقال و تست آتش در مقیاس کامل.

برای کسانی که با مدل های کامپیوتری CONTAM وCFAST شروع کرده اند، دستورالعمل های ساده همراه با مثال وجود دارد. این نخستین کتاب کنترل دود با داده های اقلیمی می باشد و به همین علت کاربران داده های آب و هوایی ویژه ای درباره طراحی کنترل دود در آمریکا، کانادا و تمام نقاط جهان دارند. این کتاب بر اساس نسخه قبلیASHRAE وSFPE پایه گذاری شده است.  

جان اچ . لات – مولف همکار –  در این خصوص گفته است: این کتاب علاوه بر مهندسان فعال برای سایر مهندسین و معماران نیز مفید باشد و به دلیل این که این کتاب به چگونگی عملکرد سیستم های کنترل دود می پردازد،  برای کلیه مهندسین در سرتاسر دنیا مفید خواهد بود.

مورگان هارلی مدیر فنی SFPE می گوید: هند بوک «مهندسی کنترل دود» از کتاب های مرجعی می باشد که هر کسی که با طراحی سیستم های مدیریت دود سر وکار دارد باید آن را داشته باشد. این کتاب از فرمت متنی قبلی خود یعنی قالب هند بوک تغییر نمود تا بیشتر برای مهندسین تجربی مفید باشد.

کریستین دوبی قائم مقام و سر مهندسNFPA  می گوید: بسیاری از سیستم های ایمنی زندگی و اطفاء حریق امروزه بر اساس سیستم های مدیریت دود کار می کنند. با پیچیده تر شدن ساختمان ها، الزامات سیستم های مدیریت دود باید برای تآمین اهداف طراحی منطبق شوند. هند بوک «مهندسی کنترل دود» اطمینان می دهد مهندسین و طراحان با مطالعه این کتاب جدیدترین اطلاعات فنی  در این رابطه را به دست خواهند آورد.

حمید نادری نایب رئیس انجمنICC  می گوید: یک مشخصه مهم ایمنی در ساختمان های مدرن امروزی یعنی طراحی سیستم های کنترل دود بین گروه های مختلف طراحی پروژه اغلب به بحث گذاشته شده و نیازمند تشریک مساعی است. در جایی که یک سیستم کنترل دود به قوانین بین المللی ساختمانی بین تیم های مختلف طراحی هند بوک مهندسی کنترل دود با ابزار و اطلاعات مورد نیاز برای ساخت و طراحی دقیق و موثر این گونه سیستم ها را در اختیار اعضای تیم قرار می دهد.

بهای هند بوک «مهندسی کنترل دود»، 129 دلار (109 دلار برای اعضای ASHRAE ) می باشد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;