مقایسه سرانه مصرف آب تهرانی ها با میانگین مصرف کشور

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرها و شهرک های غرب تهران، گفت: در حال حاضر مصرف میانگین روزانه آب هر شهروند تهرانی حدود 260 لیتر است که 40 لیتر بیشتر از میانگین کشوری است .

 

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  حجت الله براتی، میانگین مصرف آب در جهان را حدود 150 لیتر ذکر کرد و افزود:این میزان در تهران حدود دوبرابر استاندارد جهانی است .

وی همچنین از کاهش 25 درصدی بارش باران در سال گذشته در استان تهران خبر داد و گفت: در استان تهران برخلاف برخی از استان های کشور، شاهد کاهش بارش باران و برف بودیم که این موضوع بر روی سفره های زیرزمینی آب تاثیر مستقیم دارد.

براتی با تاکید بر صرفه جویی مردم درمصرف آب، افزود: با برنامه ریزی مناسب مسوولان و صرفه جویی و رعایت مردم در مصرف آب آشامیدنی مشکلی برای شهروندان استان تهران بوجود نخواهد آمد.

وی اظهار کرد: سرانه مصرف آب آشامیدنی به راحتی قابل تغییر نیست و باید با فرهنگ سازی مناسب اقدام به کاهش سرانه مصرف آب کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرها و شهرک های غرب تهران، با اشاره به نقش موثر رسانه در ایجاد فرهنگ مصرف صحیح آب، گفت: با ساماندهی مصرف صحیح الگوی مصرف آب، می توان از هدر رفت بی مورد آب جلوگیری کرد.

وی کیفیت آب آشامیدنی استان تهران را مناسب ارزیابی کرد و گفت: شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استان تهران، نظارت لازم را بر روی آب آشامیدنی دارند .

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;