معرفی محصولات نانویی در صنعت ساختمان

با حضور شرکت‌های نانویی در نمایشگاه بین‎المللی صنعت ساختمان، توانمندی‌های حوزه نانو در بخش ساختمان معرفی شدند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، همزمان با برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان که کار خود را از روز گذشته آغاز کرده، ۶ شرکت فعال در حوزه فناور نانو دستاوردهای خود را در این حوزه عرضه کردند.
بر اساس این گزارش، این محصولات به شرح ذیل است:
تصفیه آب‌های خاکستری با استفاده از غشاهای سرامیکی
کفپوش‌های رزینی مقاوم در برابر سایش
نانو بتن سبک سازه‌ای قابل استفاده در ابنیه و تراورس
محصولاتی در حوزه لوله و اتصالات با استفاده از فناوری نانو
پوشش جاذب صوت و عایق حرارتی حاوی نانومواد
این گزارش حاکی است، دستکش‌هایی با پوشش آبگریز از دیگر محصولات عرضه شده در این نمایشگاه بوده است. کف این دستکش‌ها از “نیتریل” یا “لاتکس” طبیعی تولید شده و قسمت پشت آن از الیاف تهیه شده است. مقاومت در برابر برش به دلیل استفاده از پوشش لاتکس، مقاومت در برابر مواد نفتی، اسیدی و روغنی به دلیل استفاده از پوشش‌های نیتریل و خاصیت آبگریزی به دلیل دارا بودن نانوذرات از ویژگی‌های این دستکش‌های ایمنی است.
دموی برخی محصولات شرکت‌ها نظیر چسب دو جزئی، لاک اکریلیک، کاشی‌های تزئینی با پوشش PVD و اندود پایه سیمان، شیشه‌های با پوشش خاص موسوم کم گسیل (Low-E)، لوله‌های بی‌صدا و محلول‌های آبگریز در این نمایشگاه عرضه شد.
نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران از تاریخ ۶ مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرده و تا ۹ مردادماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند از غرفه‌های مربوط به فناوری نانو در این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.
شایان ذکر است که با حضور در این نمایشگاه می‌توان دستاوردهای تازه و جدید در حوزه صنعت ساختمان را شاهد بود. در این گزارش تنها به معرفی محصولات نانو اکتفا شده است، این در حالی است که این نمایشگاه میزبان موفقیت‌ها و دستاوردهای زیادی در این حوزه است.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;