معرفي مجتمع مس سرچشمه به‌عنوان الگوي HSE در ايران

معرفي مجتمع مس سرچشمه به‌عنوان الگوي HSE در ايران

رئيس انجمن سبز ايران گفت: مجتمع مس سرچشمه به عنوان يک الگوي بزرگ، همه جنبه‌هاي HSE را داراست و شرکتهاي ديگر مي‌توانند از آن الگو برداري کنند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  به‌منظور آغاز روند دريافت گواهينامه HSE MODELING مديران، رؤسا و سرپرستان مجتمع مس سرچشمه در سالن همايش فجر گرد هم آمدند.

در ابتداي اين مراسم محمدرضا مس فروش مديرعامل مس کرمان اظهار داشت: با رعايت اصول ايمني و حفظ محيط زيست محيطي شاداب تر و ايمن تر خواهيم داشت و مهمترين رکن اصلي در هر سازمان نيز صيانت از منابع انساني آن سازمان است.

وي گفت: ما ايمني را نبايد به صورت انتزاعي نگاه کنيم بلکه بايد آن را در کار و زندگي جدي شمرده و با تشکيل جلسات ماهيانه در راستاي داشتن جامعه اي سبز و ايمن کوشا باشيم.

در اين جلسه مهندس سرايداريان رئيس انجمن سبز ايران طي سخناني گفت: در اين برهه از زمان به عنوان يک بخش صنعتي نبايد نگاهمان اقتصادي باشد و صرفاٌ به جنبه درآمدي و توليد به کارمان نگاه کنيم بلکه از نظر مديريت سبز بنگاهي پويا و ماندگارخواهد بود که هر سه جنبه اجتماعي، اقتصادي و زيست محيطي را در نظر داشته باشد.

وي گفت: انجمن سبز بيش از 6 سال است که با شرکت مس همکاري مي کند و اين همکاري نشان داد که مس سرچشمه زمينه و توانائي اجراي مدلينگ را داراست و مي‌تواند فرآيند توليد محصول را با توجه به منابع و روش‌هاي نو همراه با مسئوليت‌هاي اجتماعي و زيست محيطي به طور يکپارچه مديريت کند.

سرايداريان گفت: اجراي رول مدلينگ بايد در سازماني اجرا شود که بزرگ باشد و سه جنبه مديريت سبز را داشته باشد و در ضمن بايد يک رهبري و مديريت بالغ در آن سازمان وجود داشته باشد، مجتمع مس سرچشمه به عنوان يک الگوي بزرگ، همه جنبه‌هاي HSE را داراست و شرکتهاي ديگر مي‌توانند از آن الگو برداري کنند و بحث رول مدلينگ توسط بنياد انرژي جهاني و جامعه سبز اروپا پي‌گيري مي‌شود.

وي اظهار داشت: در ايمني بايد فاکتورهاي فيزيکي پرخطر شناسايي شود و مورد بحث قرار گيرد همچنين در مباحث ارگونومي، فاکتورهاي روانشناسي کار و بيولوژيکي و مباحث زيست محيطي بررسي شود و اگر اين موارد در سازمان رعايت شود و تا سه سال ادامه يابد شرکت به مرحله best practice مي‌رسد و مي‌تواند گواهينامه دريافت کند و يک الگو براي ساير سازمانهاي داخلي و بين المللي درآيد.

همچنين محمد امين زاده مدير HSE مجتمع مس سرچشمه ضمن اظهار خوشحالي از اينکه اين مجتمع جزء معدود سازمانهائي در کشور قرار گرفت که شرايط اجراي مدلينگ را دارند و اولين سازماني است که اجرائ را شروع کرده کفت: با توانائي و همتي که در مديريت و کارکنان است به خواست خدا موفق خواهيم شد و گواهينامه را دريافت مي‌کنيم.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;