مصرف انرژی ايران ۳ برابر استاندارد جهانی

به گزارش تاسیسات نیوز، ايازی ،رييس پژوهشكده توسعه و بهينه‌سازي فناوري‌هاي انرژي پژوهشگاه صنعت نفت گفت: حجم مجاز H۲S در گازوئيل با توجه به پيشرفت تكنولوژي الان به زير ۵۰ ppm رسيده است در حالي كه قبلا اين ميزان بسيار بيش از اين ميزان بود.


 

 

وي افزود: در هر جاي دنيا براي اجرايي شدن طرح‌هاي صنعتي و طرح‌هاي نفتي علاوه بر ملاحظات فني ملاحظات جنبي و زيست محيطي نيز انجام مي‌شود.

 

 

 

ايازي با اشاره به اقداماتي كه پژوهشگاه جهت حذف آلودگي خاك در جزيره سيري انجام داده، اظهار داشت: در جزيره سيري برخي ضايعات به زمين ريخته شده و خاك منطقه را آلوده كرده بود كه پژوهشگاه با استفاده از ميكروارگانيسم‌هايي كه پرورش داده بود و منطقه را پاكسازي و گياه كاري كرديم و همچنين پايگاه جزيره سبز در جزيره سيري ايجاد كرديم تا اكتشاف نفت اثر سوئي در محيط زيست منطقه نداشته باشد.

 

 

 

وي خاطرنشان كرد: آلايندگي‌هاي زيست محيطي بستگي به مجري و پلني دارد كه اجرا مي‌شود به طوري كه اگراستاندارد‌ها رعايت شود و سيستم نظارتي نيز درست عمل كنند آلودگي نخواهيم داشت.

 

 

 

رييس پژوهشكده توسعه و بهينه سازي فناوري‌هاي انرژي پژوهشگاه صنعت نفت با بيان اينكه در ميادين قديمي نفتي ميزان آلايندگي بيشتر است، ادامه داد: با پيشرفت تكنولوژي از ابزارهاي جديدي استفاده مي‌شود مثلا سطح كيفي هر ماده‌اي تغيير مي‌كند لذا ميزان آلايندگي نيز كاهش مي‌يابد بطور مثال حجم مجاز H۲S در گازوئيل با توجه به پيشرفت تكنولوژي الان به زير ۵۰ ppm رسيده است در حالي كه قبلا اين ميزان بسيار بيش از اين ميزان بود.

 

 

 

وي با بيان اينكه ميزان مصرف انرژي در ايران ۲ تا ۳ برابر نرم كشورهاي صنعتي است، گفت: با صرفه جويي در مصرف انرژي هزينه پروژه از هزينه يك ماه مصرف انرژي كمتر مي‌شود.

 

منبع: ایلنا

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;