مصالح ساختمانی ساخته شده در کشور گواهینامه فنی دارند

شکرچی زاده گفت: تمام مصالح ساختمانی در کشور استاندارد‌های لازم را دریافت کرده و در مرکز تحقیقات مورد ارزیابی قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه کیفیت تمامی مصالح ساختمانی در آزمایشگاه‌های مرکز تحقیقات بررسی می‌شود، گفت: تمامی مصالح ساختمانی ساخته شده در کشور گواهینامه فنی دارند و تمامی آن‌ها به وسیله بازرسان و محققان این مرکز بررسی و ارزیابی می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه مصالح ساختمانی از جمله سیمان استاندارد و تاییدیه‌های مرکز تحقیقات و  سازمان استاندارد را دریافت کرده است، گفت: این نوع مصالح ساختمانی که در واحد‌های مسکونی استفاده می‌شود اگر چه در مقایسه با سایر کشور‌ها کیفیت‌ بالایی ندارد، اما تمامی استاندارد‌های معتبر کشور را دریافت کرده است.
شکرچی زاده به کیفیت بتن  در کشور اشاره کرد و گفت: بتن‌های موجود در کشور استاندارد‌های داخلی را دارد، اما این بتن و کیفیت آن در مقایسه با بتن‌های سایر کشور‌ها در سطح پایین‌تری قرار دارد.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: بتن علاوه بر آنکه در ساخت واحد‌های مسکونی استفاده می‌شود در بخش‌هایی از جمله سدسازی و راه سازی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای استفاده در حوزه های ذکر شده باید به سمت افزایش کیفیت حرکت کند.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری از مناطق و مراکز با ظرفیت‌های بتن آشنایی کافی ندارند، گفت: همین موضوع باعث شده است از رویه‌های بتنی نتوانیم استفاده کنیم، در صورتی که استفاده از این نوع مصالح ساختمانی نه تنها باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود بلکه زمینه ساز افزایش استحکام بیشتر در حوزه‌های عمرانی خواهد شد.
شکرچی زاده تاکید کرد: بتن نقش بسیار مهم و اساسی در توسعه ساخت و ساز‌های کشور دارد و قدمت صنعت سیمان و بتن در ایران به بیش از یک قرن می‌رسد.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه ایران هم اکنون در تولید سیمان نسبت به سایر مصالح ساختمانی ظرفیت و امکانات بیشتری دارد، گفت: باید زمینه‌های لازم برای استفاده از سیمان و بتن در کشور فراهم شود تا در ساخت پروژه‌های عمرانی به ویژه راه‌سازی و ساختمان سازی با کاهش کیفیت رو به رو نشویم.
منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;