مصالح استاندارد ضامن ارتقای کیفیت ساختمان

در یازدهمین نمایشگاه‌های بین‌المللی سنگ‌های تزیینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه، در و پنجره و صنایع وابسته، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران  یکی از مولفه‌های ارتقاء کیفیت ساختمان را استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد عنوان کرد و افزایش کیفیت ساخت و ساز در کنار توجه به سایر مولفه‌ها نیازمند توجه ویژه به تولید مصالح ساختمانی استاندارد دانست.
 به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، «عبدالرضا گلپایگانی» به همراه مدیرکل معماری و ساختمان از غرفه‌ها و بخش‌های مختلف یازدهمین نمایشگاه‌های بین‌المللی سنگ‌های تزیینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه، در و پنجره و صنایع وابسته بازدید کردند و با مسئولان برخی غرفه‌ها در خصوص کیفیت و استانداردهای مصالح ساختمانی گفتگو کردند. از مباحثی که در این نمایشگاه مطرح شد بحث ارتقای کیفیت ساختمان ها بود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری با اشاره بر اینکه برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها می‌تواند به فرهنگ استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد کمک کند گفت: گام برداشتن به سوی استاندارد سازی مصالح ساختمانی و فرهنگ استفاده از آن همواره مورد توجه و تأکید قرار دارد، بر این اساس معاونت شهرسازی و معماری نیز برخی اقدامات را در دستور کار خود قرار داده است به طوری که در حوزه ساخت و ساز و استفاده از مصالح استاندارد ساختمانی دستورالعمل‌هایی را ابلاغ کرده است که از آن جمله می‌توان به دستورالعمل استاندارد سازی تیرچه و بلوک و… در ساختمان‌ها اشاره کرد.
وی افزود: البته اقدامات کارشناسی در این بخش تا رسیدن به شرایط مطلوب و ساخت و ساز با کیفیت هم چنان ادامه دارد.
گلپایگانی تأکید کرد در فرهنگ ما توجه به استفاده از مصالح با کیفیت و مقاوم همواره وجود داشته است، چنانکه برخی بناهای تاریخی ما چند صد سال است همچنان استوار و محکم باقی مانده‌اند و براین اساس باید سعی کنیم با تولید و استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد بر طول عمر ابنیه بی‌افزاییم .
وی گفت: استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد علاوه بر افزایش استحکام ساخت و ساز و طول عمر بناها بر صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان‌ها نیز کمک شایانی خواهد کرد .
گلپایگانی گام برداشتن در این خصوص را، حفظ سرمایه‌های ملی کشور در حوزه ساخت و ساز و رونق اقتصادی کشور بیان کرد.
منبع شبستان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;