مسأله رودخانه زاینده رود فرا ملی است

استاندار اصفهان با اعتقاد بر خرد جمعی و هم اندیشی در جهت رفع مشکلات شهر واستان تاکید کرد: لازم است برای زاینده رود مدیریت یکپارچه تشکیل گردد و این مهم می بایست جدی گرفته شود.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  دکتر علیرضا ذاکر اصفهانی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر این مطلب گفت: جلسات هم اندیشی مدیران شهری و استانی فرصتی است برای پرداختن به نظرات و ابراز دوستی ها می باشد و لازم می دانم از خدمات مدیریت شهری اصفهان در طی یک سال گذشته تشکر نمایم .

وی عملکرد استان اصفهان را در سال 91 در حوزه اقتصادی را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: در سال گذشته با توجه به چالش های روبه روی اقتصادی احتمال می رفت که بی ثباتی ها و ناآرامی هایی را در این زمینه شاهد باشیم اما خوشبختانه توانستیم با تلاش همه جانبه وضعیت خوب اقتصادی را در استان رقم بزنیم.

وی با اشاره به این که در زمینه اشتغال اقدامات شایسته ای انجام شده است اذعان داشت: استان اصفهان جز سه استان برتر در زمینه اشتغال زایی است این در حالی می باشد که این استان به دلیل جاذبه های زیاد مهاجرپذیر است .

استاندار اصفهان با بیان این که در بخش صادرات استان اصفهان 50 درصد در سال گذشته رشد داشته است ادامه داد: در سال 91 در بخش منسوجات، تولیدات مختلف کشاورزی ، صنایع ساختمانی و تولیدات دامی استان اصفهان رکورد زد به گونه ای که رتبه اول تولید شیر و مرغ را درکشور به خود اختصاص داد.

وی با بیان این مطلب که خشکسالی منجربه انصراف بسیاری از طرح های صنعتی در استان شد اظهارداشت: با این وجود 5 هزار پروژه در استان اصفهان اجرا شده است که 2 هزار مورد از این طرح ها در دهه فجر به بهره برداری رسید همچنین 53 پروژه مهر ماندگار بدون هیچ کمک دولتی در حال اجراست.

ذاکر اصفهانی با اشاره به این که امسال تحت عنوان حماسه ای اقتصادی و سیاسی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است لذا درصددیم انتخابات امسال هرچه باشکوه تر و با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود گفت: در شرایط کم آب سعی شده اب موجود برای کشت بهاره در اصفهان فراهم شود تا هم منجر به رضایتمندی مردم گردد و هم شاهد افزایش درآمد استان در حوزه اقتصادی باشیم.

وی کم آبی را دغدغه اصلی استان برشمرد و افزود: نباید گفت در این زمینه سوء مدیریت وجود دارد بلکه این موضوع به دلیل تغییر اقلیم می باشد و مشکل اساسی در این زمینه در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری است.

استاندار اصفهان با بیان این که در حوزه سخت افزاری کم آبی یعنی تغییر اقلیم نمی توان اقدامی انجام داد تصریح کرد: می توان با تامین منابع آبی جدید و ایجاد خطوط جدید با افزایش اعتبار در حوزه نرم افزای اقدامات شایسته ای انجام داد.

وی در خصوص دلایل خشک شدن زاینده‌رود گفت: تغییر اقلیم، خشکسالی، افزایش جمعیت، افزایش کاربران آب و مدیریت ناصحیح طی چند سال گذشته باعث شده که رودخانه زاینده‌رود ‌خشک شود.

ذاکر اصفهانی تنها راه‌‌حل جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود را مدیریت یکپارچه دانست و بیان کرد : در مجلس مصوبه‌ای به تصویب نمایندگان رسید که براساس آن مدیریت زاینده‌رود به استان‌های در مسیر واگذار شد که مشکل زاینده‌رود از همان موقع آغاز شد.

وی با بیان اینکه هر استان نمی‌تواند آب زاینده‌رود را برای خودش نگه دارد، تأکید کرد: معتقدم باید مدیریت یکپارچه ‌بر زاینده‌رود نظارت داشته باشد چرا که از هیچ دستگاهی کاری برای رفع مشکل زاینده رود بر نمی آید همچنین زاینده رود موضوع شهری نیست بلکه فرا ملی است.

وی با بیان این که در حال حاضر آب موضوع اصلی مدیریت استان اصفهان است تصریح کرد: استانداری درصدد است تا آب شرب 5 میلیون نفر و آب مورد نیاز کشاورزان و فضای سبز را با رضایت نسبی تامین کند .

استاندار اصفهان در خصوص اینکه آب تا چه زمان در رودخانه زاینده‌رود جاری است، اذعان داشت: وزارت نیرو برنامه‌ای 90 روزه برای جاری شدن آب در زاینده‌رود دارد چرا که در پشت سد 385 میلیون متر مکعب است این در حالی می باشد که این عدد باید 410 میلیون متر مکعب باشد.

 

وی برگزاری همایش ملی طرح پایداری آب در زاینده رود را در اردیبهشت ماه سال جاری از سوی شهرداری مهم خواند و اظهار امیدواری کرد: امید است که در این همایش با هم اندیشی و تعامل و همفکری طرح های خوبی ارائه شود تا شاهد پایداری آب در زاینده رود باشیم.

منبع : قدس

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;