مرکز گردشگری سازگار با محیط زیست

به گزارش تاسیسات نیوز، مرکز گردشگری Skamlingsbanken با ‌بام سبز که در نزدیکی Sjølund در بخش جنوبی دانمارک قرار دارد، با طراحی طبیعت گرا مرز بین معماری و طبیعت را از بین خواهد برد. گروه معماران CEBRA در طرح خود، مجموعه‌ای از فضاهای نمایشگاهی و گردهمایی را در زیر یک تپه منحنی شکل درنظر گرفته است. این پروژه بعنوان دروازه‌ای به میراث تاریخی منطقه طراحی شده است.




این مرکز در بالاترین نقطه از محوطه‌ای با تپه‌های مواج در جنوب دانمارک قرار خواهد گرفت و چشم‌اندازی منحصر به فرد بر تنگه لیتل بلت خواهد داشت. پروژه مذکور، طبیعت اطراف را به نمایش گذاشته و فضایی متفکرانه برای کشف تاریخ منطقه توسط بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند، منطقه‌ای که همواره در طول تاریخ کشور، در زمان آشفتگی‌های سیاسی و فرهنگی بعنوان یک مرکز گردهمایی فرهنگی بوده است. این محل بعنوان سکویی طبیعی برای حامیان زبان دانمارکی، پیشگامان جنبش فمینیستی و جشن پایان جنگ جهانی دوم بوده است.




این ایده طراحی طبیعت‌گرا با بالابردن یک نقطه در محوطه، منظره‌ای همچون تپه‌ای طبیعی ایجاد کرده که مرکز گردشگری را در دل خود جای داده است. از اولین نقطه شروع گردش و پیاده‌روی، بازدیدکنندگان به داخل محوطه راهنمایی می‌شوند و یا می‌توانند از امکانات آموزشی و نمایشگاهی داخل بازدید کنند. مسیرهای متنوع درنظر گرفته شده در پروژه، به مردم اجازه می‌دهد که آزادانه در منطقه به گردش بپردازند و از رخدادهای تاریخی متعددی که تاریخ ملت را شکل داده است، دیدن کنند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;