مرتفع کردن مسائل محیط زیست با دانش بومی

به گزارش تاسیسات نیوز، فریدون همتی استاندار قزوین عصر چهارشنبه در جمع کارکنان نیروگاه شهید رجایی گفت: مهندسان خوش فکر داخلی با بکارگیری دانش بومی می توانند مسائل زیست محیطی و آلودگی هوا را بعنوان یک مسئله مهم مرتفع سازند.




استاندار قزوین اظهار داشت: تولید انرژی برق تأثیر مستقیمی در زندگی مردم دارد و همانند هوانیاز مداوم و همیشگی مردم است و اگر این تولید متوقف شود زندگی مختل خواهد شد.




وی افزود: تا وقتی برق وجود دارد و شبانه ‌روز در اختیار همگان است شاید قدر این نعمت خدادادی را نمی‌دانیم اما اگر لحظه ای در آن وقفه ایجاد شود اهمیت کار مشخص می شود و تازه متوجه می شویم این خدمت چقدر اهمیت دارد.





استاندار قزوین تصریح کرد: در خصوص مشکلی که برای برق خوزستان به وجود آمد، تمام ایران مشاهده کردند که زندگی ساکنان خوزستان به مخاطره افتاد و این موضوع اهمیت و ضرورت وجود مستمر برق را نشان می‌دهد.




همتی یادآور شد: به دلیل اهمیتی که محیط زیست دارد به دنبال تولید انرژی پاک از آب و خورشید و باد هستیم تا کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود و امروز امکانات لازم برای تولید انرژی سالم در اختیار جوانان این عرصه قرار گرفته تا فعالیت‌های چشمگیری در زمینه تولید انرژی پاک انجام دهند.




مهر گزارش می دهد؛ همتی عنوان کرد: به هر اندازه که در طبیعت دخالت صورت گیرد، موجب تخریب محیط زیست می‌شود و باید با جایگزین کردن، تخریب وارد شده به طبیعت را جبران کرد.





وی ادامه داد:مردم به خدمات مستمر نیازدارند و مسیر توسعه و تولید را نمی‌توان متوقف کرد زیرا مسئولان باید پاسخگوی نیاز مردم باشند.




استاندار قزوین خاطرنشان کرد: بسیاری از نیازهای مردم جامعه توسط نیروها و تکنسین‌های بومی برطرف می‌شود و این نیروهای بومی آینده کشور را تضمین می کنند.




همتی افزود: طی برنامه اعلام شده، افزایش ظرفیت سه هزار و200 مگاواتی این نیروگاه در دستور کار قرار دارد و نیروگاه 500 مگاواتی با حضور وزیر نیرو افتتاح می‌شود.




استاندار قزوین اضافه کرد: کارکنان نیروگاه حرارتی شهید رجایی به عنوان کارگزاران دولت به شمار می‌آیند و مسئولان استان از عملکرد این نیروگاه رضایت کامل دارند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;