ابلاغ به روزرسانی مبحث ۱۹ مقررات ساختمان؛ بزودی

اسلامی: مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان مورد بازنگری اساسی واقع شده است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، وزیر راه و شهرسازی در ششمین کنفرانس بین المللی منطقه‌ای تغییر اقلیم که در محل کتابخانه ملی گشایش یافت گفت: مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان مورد بازنگری اساسی واقع شده است و بزودی با ابلاغ مقررات جدید آن و الزامی شدن این مبحث مهم، شاهد صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی خواهیم بود.
آقای محمد اسلامی افزود: وزارت راه و شهرسازی برنامه‌های زیادی برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در دست اجرا دارد که کاهش شدت مصرف انرژی در بخش‌های مختلف حمل و نقل از آن جمله است.
وی گفت : یکی از دستورات کاری وزارت راه و شهرسازی، خلق مسیر‌های جدید هوایی با هدف کاهش مصرف سوخت بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته بیش از ۳۰ هزار کیلومتر مسیر هوایی جدید ایجاد شده است که در نتیجه روزانه ۷ هزار تن گاز گلخانه‌ای در کشور کمتر ایجاد می‌شود.
آقای اسلامی گفت: توسعه ناوگان ریلی از ۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر به ۱۴ هزار و ۴۰۰ کیلومتر و همچنین استفاده از سوخت کم سولفور در ناوگان دریایی از جمله اقدامات برای کاهش گاز‌های آلاینده و مبارزه با تغییرات اقلیمی است که در این جهت چند شرکت دانش بنیان مشغول تهیه و سولفور زدایی از سوخت کشتی‌ها هستند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاثیرات تغییرات اقلیمی بر زندگی و معیشت جمع زیادی از مردم گفت: توسعه ناموزون و بی توجهی به موضوعات زیست محیطی در اجرای طرح‌های عمرانی، از طاقت زیست بوم فراتر بوده موجب ناهنجاری‌های زیست محیطی شده است و باید با لحاظ کردن تعهد عقلی و اجتماعی به سمت توسعه پایدار حرکت و از توسعه بی رویه پرهیز کنیم.
وی تصریح کرد: ضوابط مصرف و بهینه سازی انرژی باید به فرهنگ غالب ملت ایران بدل شود و پایداری محیط زیست را در اجرای طرح‌های عمرانی جزو تکالیف خود بدانیم و ظرفیت تاب آوری شهر‌ها و سکونتگاه‌ها را افزایش دهیم و با هوشمند سازی شهر‌ها و طراحی مراکز تجمعی و کسب و کار‌ها سفر‌های درون شهری به حداقل برسد ضمن اینکه توجه به توسعه فضا‌های سبز و پارک‌ها باید در اولویت ساخت و ساز‌های شهر‌ها قرار گیرد.
منبع خبرگزاری صدا و سیما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;