مانور آتش‌نشانان در یک مجتمع بزرگ تجاری-اداری

به گزارش تاسیسات نیوز، چهار گروه از آتش نشانان منطقه 5 عملیات سازمان آتش نشانی تهران به منظور حفظ آمادگی و نیز مقابله بهینه با آتش سوزیها در یک ساختمان تجاری- اداری مانور عملیاتی برگزار کردند.


این مانور در اولین ساعات بامداد امروز توسط آتش نشانان ایستگاه های 18، 40، 46، تیم نجات 14 با بکارگیری انواع تجهیزات از جمله انواع خودرهای آتش نشانی، نردبان و نیز تشك نجات، درمحل یک مجتمع تجاری-اداری در میدان ولیعصر به اجرا درآمد.


فرشاد کریمی رئیس ایستگاه 18 سازمان آتش نشانی تهران گفت: وجود ساختمان های بلند مرتبه بویژه مجتمع های بزرگ تجاری اداری در مرکز شهر و شلوغی و بار ترافیک بالا در این محدوده در طول روز و وجود خیابان هایی با عرض باریک و محدودیت تردد خودروهای سنگین و وجود ساختمانهایی با طبقات منفی زیاد با کاربری پارکینگ در مرکز شهر موجب می شود که نیروهای عملیاتی به طور مرتب با اجرای مانورهای متعدد آمادگی خود را حفظ کنند.


وی اضافه کرد: این مانوردر یکی از این ساختمانهای تجاری و اداری با 14 طبقه و 4 طبقه منفی بصورت پارکینگ(مجموعا 17 طبقه) برگزار شد.


کریمی از نحوه برگزاری این مانور اظهار داشت: این مانور شامل بخش های مختلفی مانند خاموش كردن آتش سوزی انبار و چندین خودرو در پاركینگ های منفی، عملیات جستجوی محبوسین احتمالی در زیر زمین و طبقات بالا و همچنین عملیات های آبگیری و آب رسانی بود که آتش نشانان تمامی این بخش ها را به خوبی اجرا کردند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;