معاون وزیر راه و شهرسازی: کسری مسکن را جبران می‌کنیم

معاون مسکن و امور ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته با کاهش تولید مسکن در کشور مواجه بودیم که به دنبال جبران این کسری هستیم و معتقدم که عرضه و تقاضا است که در بازار حکمفرما است و با افزایش عرضه می‌توانیم روی قیمت‌ها تاثیرگذار باشیم.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، مازیار حسینی درباره وضعیت بازار مسکن در سال آینده اظهار داشت: رکود در بازار حاکم است اما شاخص مهم در بازار مسکن از جمله صدور پروانه در بازار رو به افزایش بوده است که این یک اتفاق مثبت در بازار است و می‌تواند رکود را از بازار خارج کند.
وی ادامه داد: لطفی که بازار مسکن دارد این است که ساخت وساز توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و این صنعت متکی به بخش خصوصی است. دولت سیاستگذاری می‌کند و مسیر را برای افزایش فعالیت سرمایه‌گذاران تسهیل خواهد کرد.
معاون مسکن و امور ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به جلسات متعدد با انبوه‌سازان برای اجرای برنامه‌های جدید وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن گفت: همکاری‌ها با انبوه‌سازان اهمیت دارد و برنامه ما این است که افزایش عرضه را از طریق کنترل تورم انجام دهیم.
حسینی ادامه داد: در شرایط رکود سال‌های گذشته در بازار مسکن ظرفیت اسمی تولیدکنندگان مصالح ساختمانی کاهش پیدا کرده بود که طرح کارت اعتباری مصالح ساختمانی در راستای افزایش تولید مصالح ساختمانی و تزریق آن به بازار مسکن و صنعت ساختمان است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بازار مسکن متاثر از اقتصاد کلان کشور است و تدبیر دولت و وزارت راه و شهرسازی رونق این بازار از طریق ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید و ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر است، گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته با کاهش تولید مسکن در کشور مواجه بودیم که به دنبال جبران این کسری هستیم و معتقدم که عرضه و تقاضا است که در بازار حکمفرما است و با افزایش عرضه می‌توانیم روی قیمت‌ها تاثیرگذار باشیم.
وی ادامه داد: باید امکانات را در جایی متمرکز کنیم که نیاز واقعی در آن وجود دارد و در حال حاضر نیاز واقعی در بازار مسکن برای واحدهای کم متراژ و خانه اولی‌ها است و سیاست ما این است که در این حوزه فعالیت خود را متمرکز کنیم.
حسینی همچنین ادامه داد: پکیجی برای ترغیب سرمایه‌گذاران در راستای ورود به بازار مسکن طراحی کرده‌ایم که این مشوق‌ها در روزهای آینده اعلام خواهد شد.
منبع ایلنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;