لزوم ارتقای فناوريهای زيست محيطی در صنعت نفت

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری شانا،  معصومه ابتكار، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در آيين گشايش رسمي واحد سوم مجتمع بنزين سازي پالايشگاه اصفهان با اشاره به اين كه كشورهاي پيشرفته به سمت اقتصاد سبز در حال حركت هستند، گفت: با توجه به اين كه اقتصاد ايران اتكا زيادي به نفت دارد بايد براي ارتقاي فناوريهاي زيست محيطي در اين صنعت تلاش كرد.



وي به برگزاري اجلاس كاپ ۲۱ در پاريس براي كاهش آلودگي هوا در اواخر سال گذشته ميلادي اشاره كرد و افزود: در اين اجلاس ۱۹۵ كشور دنيا به دليل تهديد كره زمين مذاكرات طولاني و فني با هم داشتند و سرانجام براي كاهش گازهاي گلخانه اي توافق كردند.

 

 

ابتكار با بيان اين كه ايران در اين اجلاس متعهد شده است كه چهار درصد گازهاي گلخانه اي خود را كاهش دهد، يادآور شد: ايران همچنين متعهد شده است در صورت برداشته شدن كامل تحريمها و ورود فناوريهاي جديد اين ميزان را تا سال ۲۰۳۰ به ۱۲درصد برساند؛ اين موضوع براي ايران از نظر سياسي و اقتصادي ارزش بالاي دارد.

 

 

معاون رئيس جمهوري با تاكيد بر ظرفيتهاي كاهش گازهاي گلخانه اي در بخش مشعلهاي گازي و بهينه سازي مصرف در صنايع بزرگ كشور گفت: ابلاغ سياست كلي محيط زيست از سوي مقام معظم رهبري توانسته است خط مشي كشور را در اين زمنيه شفاف سازد.

 

 

وي با بيان اين كه اين سياستهاي كلي به تازگي در دستور كار قواي سه گانه و همه دستگاههاي اجرايي كشور قرار گرفته است، تصريح كرد: بازتاب برنامه و كارهاي جهاني در زمينه محيط زيست در برنامه ششم دولت ديده شده است.

 

به گفته ابتكار، برنامه هاي دولت يازدهم در زمينه اقتصاد كم كربن تدوين شده است.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;