لزوم ارتقای سطح حفاظتی تالاب‌ها

به گزارش تاسیسات نیوز، وضعیت تالاب‌های پلدختر با حضور کارشناسان سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.




در یک بازدید میدانی با حضور کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست کشور، وضعیت زیستگاهی، الگوها و دیگر شاخص های تخصصی تالاب های پلدختر مورد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.




بر اساس این بررسی ها تالاب های پلدختر از لحاظ زیستگاهی کمتر مورد تعارض ارزیابی شدند، با این وجود بستر لازم برای ارتقای سطح حفاظتی آنها باید فراهم شود.




در این بازید ابتدا وضعیت تالاب «گری بلمک» مورد بررسی قرار گرفت، این تالاب در دهه ۷۰ به وسیله دو کانال زهکشی و به زمین های زراعی تغییر کاربری داده شده است. در این بازدید پیرامون راه های احیای تالاب «گری بلمک» با مشارکت مردم و جوامع محلی و تامین اقتصاد مردم بومی و جذب توریسم تبادل نظر شد.




در بازدید کارشناسان از تالاب های «تنگ فنی» پلدختر با توجه به عدم وجود معارض وضعیت این تالاب ها مطلوب اعلام شد.




در ادامه بازدیدها از تالاب های «ولیعصر» و پارک طبیعت این منطقه بازدید شد و پیرامون راه های احیای تالاب های «لفانه» بحث های کارشناسی انجام شد و در پایان در رابطه با تطبیق مرز بندی تالاب ها و راه های ارتقای آنها باتوجه به وضعیت نزدیکی با زیستگاه سمندر لرستانی و همچنین لند اسلاید کبیرکوه سیمره صحبت و تبادل نظر شد.




در این بازدید فاطمه پرهیزکار کارشناس مسئول زیستگاه ها و امور مناطق، کارشناسان GIS دفتر زیستگاه ها، محمدی نژاد مسئول اداره محیط زیست پلدختر و کارشناسان اداره کل محیط زیست استان و شهرستان حضور داشتند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;