لزوم ارائه برنامه‌های زیست محیطی کاندیداها

رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری تهران از کاندیدای ریاست جمهوری خواست که برنامه‌های خود در حوزه محیط زیست را بیان کنند.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهدی پیرهادی صبح امروز در مراسم رونمایی از تجهیزات نوین سنجش آلایندگی خودروها در مراکز معاینه فنی شهرداری تهران با بیان اینکه برقی سازی حمل و نقل عمومی آغاز بی‌نظیری در شهر تهران بوده، گفت: باید یادی از رئیس جمهور شهید کنیم که در این راستا همراهی و مساعدت خوبی با شهرداری تهران داشته و حرکت شروع شده و قراردادهایش منعقد شده است و البته قسمتی از مبلغ اولیه باید پرداخت شود تا این خودروهای برقی وارد شود و در کنار خریدهای خارجی از توان شرکت‌های سازنده اتوبوس داخلی استفاده شد؛ اما نمی‌شد که ۲۰ تا ۳۰ سال صبر کنیم چراکه این موضوع با جان مردم سرکار دارد و نمی‌توان جان مردم را به خطر انداخت تا خودروساز داخلی نسبت به تولید اتوبوس و خودرو برقی اقدام کند و البته ورود خودروی خارجی موجب ایجاد رقابت می‌شود.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران با همه سازندگان داخلی اتوبوس قرارداد منعقد کرده است، افزود: برخی‌ها در مورد ورود اتوبوس و خودروهای برقی عنقولت می‌آیند که زیرساخت‌ها را باید درست کنید و به آنها می‌گویم حالا که عزم جدی در مورد ورود خودروهای برقی ایجاد شده زیرساخت‌ها نیز به سرعت فراهم می‌شود.
پیرهادی با بیان اینکه آلودگی صوتی در تهران زیاد است، گفت: با ورود خودروهای برقی آلودگی صوتی و مصرف بنزین کاهش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر سه میلیون اصله درخت کاشته شده و باغ‌های زیادی تملک شده است، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان داده که با اخذ تست‌های معاینه فنی از تولید ۲۳ گاز مونواکسید کربن جلوگیری می‌شود و این نشان می‌دهد هرچقدر به مسئله معاینه فنی توجه کنیم وضعیت آلایندگی هوا بهبود می‌یابد.
سازمان محیط زیست حد مجاز خودروهای گازسوز در تهران را اجرا کند
به گفته این عضو شورای شهر تهران، در سال گذشته شهرداری تهران را ملزم کردیم که یک سیاهه انتشار جدید و علمی آلاینده‌های تهران را مورد بررسی قرار دهد و دانشگاه علم و صنعت نیز برنده مناقصه شد، گفت: در احکام برنامه چهارساله مدیریت شهری سعی کردیم به بهبود همه ابعاد آلودگی هوا بپردازیم و از سازمان محیط زیست می‌خواهم که حد مجاز خودروهای گازسوز را در تهران اجرایی کند.
وی در مورد وضعیت پلاک شهرستان با بیان اینکه این خودروها  ۱۱ درصد انتشار آلاینده گازی و چهار درصد ذرات معلق را به خود اختصاص دادند و این در حالی است که ۴۰ درصد خودروهای پلاک تهران به مراکز شهرهای اقماری مراجعه می‌کنند، افزود: باید سازوکاری در نظر گرفته شود که خودروهای پلاک تهران حتما از مراکز معاینه فنی شهر تهران معاینه فنی دریافت کنند و اگر این اتفاق با کمک دولت و وزارت کشور محقق شود، اتفاق خوبی در حوزه محیط زیست رخ می‌دهد.
وی با بیان اینکه متأسفانه تعدادی از دوربین‌های ثبت معاینه فنی خراب است که باید بهبود یابد و همچنین مشکل بعدی عدم الزام موتورسیکلت‌ها در دریافت معاینه فنی است، در ادامه گفت: سوال این است که چرا تاکنون این مهم توسط سازمان محیط زیست تعیین تکلیف نشده و از دولت بعدی می‌خواهم این موضوعات که موجب حفظ و سلامت جان مردم می‌شود را رعایت کند.
پیرهادی با اشاره به لزوم توجه دولت بعدی به مسئله محیط زیست، تأکید کرد: در انتخابات ریاست جمهوری باید مسئله محیط زیست برای کاندیداها اهمیت داشته باشد؛ چرا که محیط زیست با جان مردم سروکار دارد و از کاندیداها می‌خواهم که یک فصل از برنامه‌های محیط زیستی خود را ارائه کنند.
وی همچنین با بیان اینکه در چند سال گذشته به موضوعات محیط زیستی به صورت بنیادین پرداختیم و چندین مطالعه و مصوبه در خصوص این موضوع داشتیم‌ که یکی از آنها الزام شهرداری به طرح بازچرخانی آب و طرح جامع آب خام بوده است، گفت: ما در تهران با کمبود منابع آبی مواجه هستیم و این می‌تواند باعث صرفه‌جویی کلان در این حوزه بشود. گرچه موضوع آب صرفا در آب شرب و فضای سبز نیست و بیشتر هدر رفت آب در کشور مربوط به حوزه کشاورزی است؛ چرا که ۸۵ درصد از آب کشور مربوط به این بخش است و نیمی از آن هدر می‌رود.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در کشورمان به وسایل کاهنده مصرف آب توجهی نمی‌شود، اظهار کرد: طرح جامع فضای سبز هم بسیار حائز اهمیت است و ما باید از گونه‌های کم آب‌تر در تهران استفاده کنیم. امیدواریم با اجرای این موارد و مصوب شدن آنها شاهد کاهش مصرف آب باشیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;