قراردادهای زیست محیطی جدیدی با کشورهای اروپایی

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد که براساس برنامه ریزی انجام شده دولت دوازدهم معاهدات و قراردادهای زیست محیطی جدیدی را با کشورهای‌ اروپایی امضا خواهد کرد.




عیسی کلانتری عصر دوشنبه در نشستی خبری که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: 285 معاهده و توافق بین المللی در دنیا وجود دارد که 60 مورد آن جهانی و بقیه منطقه ای هستند و ایران اکثر این معاهدات را پذیرفته است.

 

 

 

وی افزود: علاوه این توافق ها در سال های گذشته، ایران قراردادهای زیست محیطی 2 جانبه بسیاری با دیگر کشورها امضا کرده است.

 

 

 

رییس سازمان محیط زیست با بیان اینکه ایران یک ‌توافق 2 جانبه زیست محیطی با اتحادیه اروپا امضا کرده است، گفت: ایران با تعدادی از کشورهای اروپایی همچون هلند، اتریش و رومانی توافقاتی امضا کرده و در دولت دوازدهم با دیگر کشورهای اروپایی نیز توافق های 2 جانبه امضا می کند.

 

 

 

کلانتری اعلام کرد: این ‌قراردادها و توافق نامه ها در حوزه های محیط زیست انسانی و طبیعت گردی خواهند بود.

 

 

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در باره احیای دریاچه ها و تالاب ها گفت: وزارت نیرو 2 سال پیش سالانه هشت و 11 صدم میلیارد متر مکعب حقابه دریاچه ها، تالاب ها و رودخانه ها را مصوب کرده اما تاکنون حقابه رودخانه کارون به میزان حداقل و مقداری جزیی در سفید رود داده شده است.

 

 

 

رییس سازمان محیط زیست ادامه داد: ما وزارتخانه را تحت فشار قرار داده ایم اما اولویت اول وزارت نیرو رساندن آب به مردم است‌.

 

 

 

کلاتتری در ادامه در باره مقابله با ایجاد هسته های تولید گرد و غبار گفت: محیط زیست مجری نیست و مسئولیت اجرایی و اصلی مبارزه با هسته های تولید ریز گردها بر عهده سازمان مراتع و جنگل ها است.

 

 

 

وی با بیان اینکه چهار هسته عمده تولید گرد و غبار در خوزستان قرار دارند، اظهار داشت: 2 هسته از این مراکز مربوط به تالاب های خشک شده و 2 هسته مربوط به زمین های شخم خورده و رها شده هستند.

 

 

 

معاون رییس جمهوری اضافه کرد: چهار نقطه تولید گرد و غبار در خوزستان 35 درصد و 24 نقطه ای که در عراق هستند، مابقی گرد و غبار ورودی به آسمان ایران را تولید می کنند.

 

 

 

کلانتری افزود: امید است که با رفتن داعش از منطقه و استقرار دولت عراق هسته های تولید گرد وغبار از بین بروند.

 

 

وی در ادامه نابودی جنگل ها و مراتع را حاصل رفتار نادرست ما در گذشته دانست و گفت: جنگل های زاگرس در معرض نابودی هستند.

 

 

 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: امروز واحدهای دامی را به 120 میلیون واحد رسانده ایم در حالی که مراتع ما به هیچ عنوان جوابگوی این تعداد دام نیستند.

 

 

 

کلانتری، قانون ششم‌ توسعه را تحمیل شده به دولت دانست و گفت: ما باید 30 میلیارد متر مکعب کاهش مصرف آب داشته باشیم‌ اما در برنامه ششم‌ توسعه باید 35 میلیارد متر مکعب مصرف آب را افزایش دهیم از این رو این‌ برنامه با وضعیت موجود غیرقابل اجراست.




تسهیلات 200 میلیون دلاری بانک چینی به تصفیه خانه کرمانشاه

 

استاندار کرمانشاه نیز در این نشست خبری اعلام کرد: برای اجرای مراحل دوم و سوم تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه 200 میلیون دلار از بانک توسعه زیرساخت آسیا که در چین مستقر است، تسهیلات دریافت خواهیم کرد.

 

 

 

اسدالله رازانی اظهار داشت: دو سوم فاضلاب شهر کرمانشاه به رودخانه قره سو می ریزد اما به اندازه ای هست که این رودخانه را به کلی آلوده کند.

 

 

 

وی افزود: مرحله اول تصفیه خانه کرمانشاه اجرایی شده اما اجرای 2 فاز دیگر آن به هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد‌ و برای توسعه این طرح از بانک توسعه زیرساخت آسیا تسهیلات 200‌ میلیون دلاری گرفته خواهد شد.

 

 

 

به گفته استاندار کرمانشاه، اعطای این طرح در جریان تصویب است و بازدیدها در این راستا انجام شده است.

 

 

 

رازانی با بیان اینکه این تسهیلات مشکل تصفیه خانه کرمانشاه را 2 ساله برطرف می کند، گفت: احیای قره سو و تبدیل آن به منطقه توریستی در دستور مدیریت استان است و امسال بودجه مورد نیاز آن تامین می شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;