فرهنگ سازي و آموزش مهمترين راهکار حفظ منابع انرژي در کشور

مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان مرکزي گفت:فرهنگ سازي و آموزش در بين همه اقشار بويژه کودکان و نوجوانان جامعه يكي از مهمترين راهكارهاي حفظ منابع انرژي در كشور است.

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز مهندس داود عابدي با بيان اينكه اشاعه و ترويج مديريت مصرف برق در جامعه بايد نهادينه شود گفت :اين امر مناسب ترين راه براي جلوگيري از بيهوده مصرف شدن انرژي الكتريكي است.

مهندس عابدي با اشاره به لزوم اصلاح الگوي مصرف بيان داشت: در حال حاضر عليرغم افزايش توليد برق در كشور به دليل مصرف بي رويه، در زمينه بهره گيري از انرژي برق توازن كامل بين توليد و مصرف وجود ندارد و در همين راستا مديران مصرف برق بايد با بكارگيري روشهاي نوين در راستاي پيشبرد اهداف مديريت مصرف برق كوشا باشند.

مديرعامل توزيع برق استان بابيان اينکه حجم عظيمي از جمعيت كشور ما را کودکان تشكيل مي دهند به موج گفت: آموزش و آگاه ساختن آنها به عنوان نسل آينده ساز جامعه نسبت به استفاده درست از وسايل انرژي بر مي تواند نقش بسيار مؤثري در تحقق هدف ملي بهينه سازي مصرف انرژي الكتريكي داشته باشد.

اين مقام مسئول در ادامه گفت: انرژي از پايه‌هاي اصلي توسعه هر کشور محسوب مي‌شود که با کمبود آن در فعاليت‌هاي جامعه نقصان حاصل مي شود.

مهندس عابدي در پايان با تاكيد بر تغيير رفتار مصرفي مشتركان براي تعديل مصرف برق، خاطر نشان کرد: روش هاي كاربردي و فرصت هاي اصلاح الگوي مصرف در زمينه هاي روشنايي، سيستم هاي سرمايشي و گرمايشي و مصارف جمعي مشتركان از جمله راهکارهاي اساسي در زمينه کاهش برق است.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;