فرصت استثنایی تجاری – علمی برای صنعت تاسیسات

تاسیسات نیوز – صدیقه بهزادپور: برگزاری همزمان دو رویداد بزرگ تاسیسات کشور؛ ( بیست و سومین نمایشگاه بین المللی تاسیسات سرمایشی و گرمایشی و دومین کنفرانس بین المللی و پنجمین کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی برودتی کشور) فرصتی انحصاری برای حضور بزرگان این صنعت فراهم آورده تا با تعامل با یکدیگر گامی اساسی برای اعتلاء و رشد این صنعت با بهره گیری از آخرین دستاوردها و فناوری ها و حضور دانش بنیان ها و استارتاپ ها و…. بردارند.

دومین کنفرانس بین المللی و پنجمین کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی برودتی کشور)

عبدالکریم جلالی دبیر اجرایی نمایشگاه و دبیر کمیته ارتباط با صنایع کنفرانس در گفت و گو با خبرنگار تاسیسات نیوز در این باره گفت: قطعاً برگزاری این دو رویداد مهم تاسیساتی در کشور موجب تعامل مطلوب تولیدکنندگان و فعالان در این صنعت در داخل و خارج از کشور را موجب می شود تا با توجه به برگزاری کارگاه ها و سخنرانی های مرتبط، بستری مناسب برای معرفی ظرفیت های داخلی و رصد آخرین فناوری ها و دستاوردها در این زمینه ایجاد شود و امیدواریم این دو رویداد مهم برای ما و همه دست اندرکاران فرصتی مناسب برای بهره برداری و توسعه باشد.
او درباره سهم تاسیسات در رفع ناترازی های در بخش انرژی به خصوص آب و برق گفت: یکی از ویژگی های مطلوب برگزاری چنین نمایشگاه ها و کنفرانس هایی حضور شرکت های دانش بنیان و استارتاپ هاست که امکان حضور در چنین میدانی با آخرین امکانات و دستاوردها مهیا می سازد. بر اساس بررسی های صورت گرفته بخش عمده ای از ناترازی های انرژی حاصل به اکارگیری تجهیزات و دستگاه های قدیمی تهویه، تاسیسات سرمایشی و گرمایشی و … است، و نیاز به تغییر، تعمیر، جابجایی یا به روزرسانی دارند، قطعاً جدیدترین تجهیزات و سخت افزارها و نرم افزارها در این حوزه با رعایت استانداردهای مصرف انرژی عرضه می شوند که دستگاه های قدیمی از این ویژگی عاری هستند، بدیهی است به روزرسانی این تجهیزات در سطح خرد و کلان نیاز به حمایت دولت دارد تا امکان بهره وری از ظرفیت های مطلوب در این زمینه در کشور با حضور تولیدکنندگان در این صنعت عملیاتی شود.

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی تاسیسات ساختمان، سیستم ‎‌های سرمایشی و گرمایشی

او با تاکید بر اینکه نمایشگاه تاسیسات هر ساله فرصتی برای عرضه آخرین و جدیدترین دستاوردها در صنعت تاسیسات سرمایشی – گرمایشی، تهویه و.. است اظهار داشت : در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی تاسیسات امسال نیز مانند سال های گذشته، شاهد رونمایی از آخرین دستاوردها در این صنعت خواهیم بود، اما قطعاً اعلام دقیق و چگونگی آنها تا روزهای پایانی نمایشگاه محفوظ باقی خواهد ماند تا از جذابیت آن کاسته نشود.
جلالی درباره تعداد شرکت کنندگان داخلی و خارجی این دوره از نمایشگاه اظهار داشت: بر اساس پیش بینی ها و بررسی های صورت گرفته تعداد شرکت کنندگان این دوره افزایش یافته است به گونه ای که با محدودیت جا و واگذاری غرفه ها مواجه شده ایم، اما در مدیریت کلی و واگذاری به متقاضیان برای حضور در این رویداد بزرگ تاسیساتی کشور با مشکلی خاص روبرو نشدیم.
گفتنی است؛ نمایشگاه مذکور از تاریخ ۱۳ تا ۱۶ مهر ماه سال جاری، همچنین دومین کنفرانس بین المللی و پنجمین کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی برودتی کشور نیز در تاریخ ۱۴ و ۱۵ مهرماه در محل نمایشگاه دائمی بین المللی تهران برگزار خواهد شد.
بر اساس این گزارش؛ بدیهی است برگزاری همزمان نمایشگاه و کنفرانس، علاوه بر تقویت صنعت تأسیسات، فضایی مناسب برای به اشتراک‌گذاری دانش، معرفی نوآوری‌ها، و گسترش همکاری‌های بین‌المللی فراهم می‌آورد. حضور فعالان این صنعت از داخل و خارج کشور، و همچنین نقش‌آفرینی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، می‌تواند تأثیر بسزایی در بهبود وضعیت انرژی و توسعه فناوری‌های نوین در ایران داشته باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;