فرسودگي تأسيسات بلای جان منابع آب روستایی

 

به گزارش تاسیسات نیوز، رئيس هيئت مديره و مديرعامل آب و فاضلاب روستايي استان سمنان گفت: در حال حاضر بزرگترين مشكل و معضل ما در كنار بحران كمبود آب و خشكسالي در روستاها، مسئله پرت و هدررفت منابع آبي است.




منصور كشاورزيان در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، اظهار کرد: مقادير زيادي از منابع آب روستايي به دليل تعدد انشعابات غيرمجاز و هم‌چنين فرسودگي شديد تأسيسات انتقال، تأمين و توزبع آب در روستاهاي استان سمنان هدر مي‌رود.




وي بر لزوم تامین اعتبار برای رفع مشکلات این حوزه تاکید کرد و ادامه داد: پيش‌بيني ما اين است كه براي نوسازي و بهسازي شبكه‌ها و تأسيسات انتقال، تأمين و توزيع آب در روستاهاي استان سمنان حدود 50 ميليارد تومان اعتبار نياز است.





مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان سمنان هم‌چنين خاطرنشان كرد: در حال حاضر 284 روستاي استان با 31 هزار و 996 خانوار و جمعيتي معادل 104 هزار و 475 نفر تحت پوشش خدمات شركت آب و فاضلاب روستايي استان سمنان هستند.




كشاورزيان افزود: منابع تأمين آب اين تعداد روستا نيز از طریق 133 حلقه چاه، 91 دهنه چشمه، و 15 رشته قنات تامین می‌شود.




مدیرعامل آبفار استان سمنان اضافه کرد: آبرسانی به این روستاها از طریق خطوط انتقالی به‌طول 793 كيلومتر و 12 هزار كيلومتر شبكه توزيع انجام مي‌شود.




وي در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص آبرسانی سیار به برخی روستاهای این استان، اظهار کرد: حدود 23 آبادي و يا همان روستاي زير 20 خانوار استان سمنان نيز تحت پوشش عمليات آبرساني قرار دارند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;