غبار خروجی شرکت سیمان فیروزکوه در حد استاندارد است

 

مدیرعامل کارخانه سیمان فیروزکوه گفت: سیستم غبارگیر کارخانه سیمان فیروزکوه یکی از بهترین و پیشرفته ترین سیستم های کشور بوده و غبار خروجی از آن بهتر از حد استاندارد است.

 


به گزارش تاسیسات نیوز، “حسین مدرس خیابانی” مدیرعامل کارخانه سیمان فیروزکوه عصر در جلسه بررسی مسائل و مشکلات اهالی روستای “کتالان” همجوار با شرکت بزرگ سیمان فیروزکوه، در پاسخ به اظهارات اعضای شورای اسلامی این روستا در آلودگی های گاه و بی گاه این شرکت اظهارکرد: سیستم کارخانه سیمان فیروزکوه از نوع هیبریدی است که در آن ابتدا گازها وارد یک الکترو فیلتر شده، غبار آن گرفته می شود و خروجی آن وارد یک فیلتر کیسه ای می شود که در نتیجه گازی تمیز از دودکش ها خارج می شود.

 

وی گفت: بر این اساس خروج غبار از دودکش ها امری اجتناب ناپذیر است، اما آنچه مهم است غبار خروجی باید در سطح استاندارد باشد که ۱۰۰ میلی گرم در هر متر مکعب تعریف شده است.

 

مدرس خیابانی افزود: این در حالی است که در شرایط عادی غلظت غبار خروجی به اندازه ۳۰ تا ۳۵ میلی گرم در هر متر مکعب است که در زمان ناپایداری به حداکثر ۸۰ میلی گرم در هر متر مکعب می رسد و بنابراین در این حالت نیز از حد استاندارد بهتر است.

 

وی خاطرنشان کرد: سیستم غبارگیر کارخانه سیمان فیروزکوه به روز بوده و در حقیقت یکی از بهترین و پیشرفته ترین سیستم های کشور است.

 

مدیرعامل کارخانه سیمان فیروزکوه یادآور شد: آلودگی غبار خروجی از کارخانه سیمان فیروزکوه از طریق اداره کل حفاظت محیط زیست استان به صورت لحظه ای و آنلاین پایش می شود.

 

وی ادامه داد: علاوه بر آن ۱۸.۲ هکتار فضای سبز از سوی این شرکت طی سنوات گذشته ایجاد شده که گامی بزرگ در راستای رفع آلودگی های احتمالی آن است.

 

پایان پیام /.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;