علاج سد به دست دانشگاه تهران

 

به گزارش تاسیسات نیوز، آقای چیت چیان، وزیر محترم نیرو،  در مورد آخرین وضعیت سد گتوند، دریاچه ارومیه، هامون و خوزستان نیز اظهار داشت:مسأله علاج بخشی و رسیدگی به سد گتوند از سوی کارگروهی متشکل از وزارت نیرو، سازمان برنامه، وزارت جهاد کشاورزی و محیط‌زیست به دانشگاه تهران واگذار شده است که با مطالعات انجام شده امیدواریم در چند سال آینده بتوانیم این موضوع را حل کنیم.




وی افزود: قبل از این دولت سطح دریاچه ارومیه سالانه حدود ۴۰ درصد کاهش یافت اما بحمدلله با وجود بارندگی های خوب و البته اقدامات موثر وزارت نیرو و دولت ما توانستیم در طول ۴ سال گذشته وضعیت دریاچه را تثبیت کرده و در حال حاضر به سمت احیاء کامل حرکت می کنیم.




وی در مورد هامون نیز گفت که مذاکرات خوبی با طرف افغانی در حال جریان است که امیدواریم به نتایج مطلوبی برای هر دو طرف برسیم.




وزیر نیرو همچنین در مورد وضعیت خوزستان گفت: اخیراً در سفری که به این استان داشتم ۵ شبکه آبیاری و زهکشی برای احیاء دوباره حدود ۳۲ هزار هکتار نخلستان این استان به بهره برداری رسید و همچنینی سه سد سلولی نیز برای ممانعت از ورود آب شور دریا به بهمنشیر و اروند رود نیز به بهره برداری رسید.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;