عدم خاموشی مشروط برق

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اعلام کرد تمام اقدامات لازم برای تامین بدون مشكل برق در تابستان انجام شده است و امسال در این فصل مشكلی براي تامين برق نخواهیم داشت.

محمد بهزاد افزود: دانش صرفه‌جویی در اختیار مردم است و اگر مردم همانند سال‌های قبل در مصرف برق صرفه‌جویی كنند، مشكلی در این زمینه نخواهیم داشت. معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی همچنین پیش‌ بینی كرد كه پیك مصرف برق در تابستان امسال به ۴۶ هزار و ۲۰۰ مگاوات برسد. وی در گفت‌و‌گو با «ایرنا»، افزود: كرانه پایین پیک مصرف در تابستان ۴۵ هزار مگاوات و كرانه بالا ۴۷ هزار مگاوات خواهد بود كه میانگین آن ۴۶ هزار مگاوات پیش‌بینی شده است.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا ایران برق مازاد دارد، گفت: ظرفیت خوبی در این بخش در اختیار داریم و به جز ایام تابستان امكان صادرات برق وجود دارد.

معاون وزير نيرو همچنین با بیان اینکه امسال ایران بیش از 12میلیارد کیلووات ساعت برق به کشورهای مختلف منطقه خاورمیانه صادر خواهد کرد، گفت: سهم بخش خصوصی در تولید برق کشور به 40 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاري «مهر»، بهزاد در تشریح آخرین وضعیت توسعه صنعت برق گفت: سال گذشته حدود سه هزار و 729 مگاوات به ظرفيت تولید برق ایران اضافه شد و در شرایط فعلی ظرفیت نصب شده برق کشور به 69 هزار مگاوات افزایش یافته است.

وی با اشاره به ارتقای جایگاه برقی ایران به رتبه چهاردهم جهان با افزایش ظرفیت‌سازی برق در برنامه چهارم و پنجم توسعه تاکنون بیان کرد: همزمان با افزایش ظرفیت تولید، میزان صادرات برق ایران هم سال گذشته با جهش قابل توجهی روبه‌رو بوده است.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته بیش از 11 میلیارد کیلووات ساعت برق از سوی ایران به کشورهای همسایه صادر یا تبادل شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 1392 هم میزان صادرات برق ایران به بیش از 12 میلیارد کیلووات ساعت افزایش یابد.

بهزاد در خصوص افزایش تعداد مشترکان برقی کشور توضیح داد: سال گذشته بيش از 5/1 ميليون مشترك برق اضافه شده و هم اکنون تعداد کل مشتركان برق از مرز 28 ميليون و 821 هزار مشترك گذشته است.

وی درباره کاهش تلفات و هدر روی انرژی در سطح شبکه تولید، انتقال و توزیع برق کشور افزود: بر این اساس افزایش بازده نيروگاه‌ها به بیش از 40 درصد، تبديل نيروگاه‌هاي گازي به سيكل تركيبي و کاهش تلفات شبكه از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اجرا است. بهزاد با اشاره به آمادگی وزارت نیرو برای واگذاری نیروگاه‌های برق به بخش خصوصی گفت: از این رو شرایط برای واگذاری 28 نیروگاه برق آماده شده است…

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;