عبور از بیکاری با تحول در مسکن

به تاسیسات نیوز، مهندس رجبی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت : بخش‌هایی از توسعه واقتصاد به بخش‌هایی از حوزه راه و شهرسازی گره خورده که نه می‌توانیم این گره را باز کنیم و نه می‌توانیم از آن چشم پوشی کنیم. 



در همین زمینه طی نامه ای به رئیس مجلس تاکید کردم که بخش مسکن بخشی فرعی نبوده و در واقع در حوزه اقتصاد خرده سیاست نیست بلکه ساختار اقتصاد ما به گونه ای است که اگر در حوزه ساخت وساز و مسکن تحولی ایجاد نشود عملاً امکان عبور از بیکاری وجود ندارد، یعنی شما نمی توانید تغییر معناداری در رقم اشتغال به وجود آورید. این یک واقعیت است چون 25 درصد اقتصاد کشور به عنوان یک عدد مورد اتفاق کارشناسان به بخش مسکن بستگی دارد.

 

 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود وزیر راه و شهرسازی در آخرین اظهارات خود اعلام کرد که مسکن اجتماعی امکان اجرا ندارد یعنی همان ایده خامی که از ابتدای دولت یازدهم در حوزه مسکن مطرح بود هم اجرا نمی شود با این شرایط آیا امکان تحرک در حوزه کاهش بیکاری یا فعال کردن ظرفیت‌های صنعتی و مالی و پولی وجود دارد، به همین دلیل در نامه ای از آقای دکتر لاریجانی درخواست داشتم که باید حتما وزرای اقتصادی دولت در حوزه مسکن اعلام نظر کرده و سیاست های روشنی در این بخش اعلام کنند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;