عامل بحران آب چیست

به گزارش تاسیسات نیوز، آقای مهندس رحیم میدانی، معاون امور آب و ‏آبفای وزارت نیرو در گفتگو با برنامه روی خط درباره چالشهای پیش روی آب کشورگفت: کشورهای مختلف دارای بحران آب هستند و مدیریت منابع آب می تواند در اداره کردن کشور و عبور از بحران ها کمک کند و ‏مهندس میدانی افزود: ‏ بیشترین مصرف اب در مصارف کشاورزی و بعدا بخش صنعت است.

 

 

 

 

وی آلاینده ها را از مهمترین تهدیدها برای منابع آبی کشور ذکر کرد و گفت: فاضلابهای خانگی و برخی آلاینده ها و زهاب کشاورزی را عامل کاهش کیفیت آب دانست.

 

 

 

 

معاون امور آب و ‏آبفای وزارت نیرو گفت: این وزارتخانه برای کنترل و مهار مصارف بی رویه اب در بخش کشاورزی ، سیاستهای تنبیهی و ‏تشویقی در دستور کار قرارداده است. علاوه بر این ‏در کنار مصارف بالای آب در بخش های کشاورزی و صنعت، مصرف بالای آب شرب یکی از ‏دغدغه های وزارت نیرو اعلام شد.

 

 

 

 

 

و در استان گیلان مراکز جمعیتی مختلفی وجود دارد که 6 استان از گیلان ذینفع هستند. وی جریمه ، افزایش بهای اب ‏یا قطع آب را از راههای مقابله با مصرف بی رویه دانست.

 

 

 

 

مهندس میدانی افزود: آب جزو انفال است یعنی مالکیت ندارد و مدیریت آن فرابخشی است و باید بتوانیم اصول صحیح استفاده از آب را اجرا کنیم و اجرای آن باید با اقتدار بیشتری صورت گیرد.

 

 

 

 

معاون امور آب و ‏آبفای وزارت نیرو در خاتمه حل مسئله بحران آب در کشور را مستلزم اجماع نخبگان کشور و نگاه چند بعدی آن‌ها به ‏راه حل‌های رفع بحران آب دانست.

 

 

 

منبع: شبکه خبر

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;