ضرورت تجدیدنظر در آموزش مهندسان

محمد شکرچی زاده گفت: پس از سال ۹۱، به طور متوسط سالانه بیش از ۱۳ درصد افزایش دانشجویان در رشته‌های مهندسی رخ داده است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: هم‌اکنون از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دانشجو نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در رشته‌های مهندسی در حال تحصیل هستند که این میزان دانشجو حاکی از رشد دانشجویان در رشته‌های مهندسی در سالیان اخیر بوده است.
محمد شکرچی زاده افزود: پس از سال ۹۱، به طور متوسط سالانه بیش از ۱۳ درصد افزایش دانشجویان در رشته‌های مهندسی رخ داده است.
این مقام مسئول ادامه داد: امروزه تعداد زیاد دانشجویان رشته‌های مهندسی و نداشتن راهکار برای ایجاد اشتغال مناسب برای آنها در حوزه مدیریت فنی کشور و عدم ارائه آموزش های فنی لازم به دانشجویان به یکی از چالش‌ها تبدیل شده است.
وی افزود: زیرا عرضه و تقاضا چندان با هم سازگار نیست و در مواردی توسعه کمی بر توسعه کیفی، پیشی گرفته است. هم ‌اکنون آثار عدم ارائه آموزش های فنی لازم به دانشجویان رشته مهندسی را در تعیین صلاحیت حرفه‌ای شاهد هستیم. اینها نشان می‌دهد که حتما باید در آموزش مهندسی کشور، تجدیدنظر شود.
به عقیده شکرچی زاده، راه‌اندازی شهر هوشمند که کار بسیار پیچیده ای است و حوزه های مختلف مهندسی را درگیر خود می کند نیازمند تعامل جدی بین حوزه های مختلف مهندسی از جمله معماری، مهندسی برق، الکترونیک و عمران و سایر رشته ها است.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از موضوعات مختلف مهندسی برای رفع نیازهای وزارت راه و شهرسازی به ویژه در تدوین مقررات و بازنگری و به روز کردن آنها یاد کرد و افزود: مرکز تحقیقات با این قبیل اقدامات در جهت پاسخگویی به چالش های مهم پیش روی وزارت راه و شهرسازی گام برمی دارد.
منبع صما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;