صرفه جویی ۵۰ درصدی انرژی

مدیر بهینه سازی انرژی در بخش ساختمان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، از اصلاح ۶۰۰ موتورخانه در بخش ساختمان های مسکونی و تجار خبر داد و گفت: با این اقدام ۳۰ تا ۵۰ درصد در منازل مسکونی و ۴۰ تا ۶۰ درصد در بخش عمومی صرفه جویی مصرف سوخت خواهیم داشت.

 

به گزارش تاسیسات نیوز، ایرج حامدی‌زاده ؛ در خصوص اصلاح مصرف سوخت در بخش موتورخانه‌ها اظهار داشت: طرح بهینه سازی موتورخانه‌ها در ۵۰۰ هزار موتورخانه ساختمانهای مسکونی و ۱۰۰ هزار موتورخانه ساختمان‌های اداری و تجاری اجرا می‌شود.

 

وي خاطر نشان کرد: طرح افزایش کارآیی در موتورخانه ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری موجود در کشور در قالب بند «ق» تبصره دو بودجه سال ۱۳۹۳ توسط شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، نهایی شده و پس از اخذ مصوبه از کمیسیون ذیربط در مرحله اخذ مجوز از شورای اقتصاد قراردارد.

 

مدیر بهینه سازی انرژی در بخش ساختمان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، اظهار داشت: مدت زمان اجرای این طرح چهار سال پیش بینی شده و پس از اخذ مجوز از شورای اقتصاد، آغاز می‌شود و اولویت پروژه در کلان شهر‌ها، مراکز استان‌ها و مراکز شهرستان‌های مناطق سردسیر کشور است.

 

این مقام مسئول، هدررفت انرژی موتورخانه‌های گرمایشی ساختمان‌ها را یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های مصرف انرژی درکشورذکر کرد و افزود: با اجرای چند راهکار ساده درموتورخانه‌ها می‌توان به صرفه جویی قابل توجهی دست یافت.

 

وی اضافه کرد: طرح بهینه سازی موتورخانه‌ها با اجرای راهکارهای بهینه سازی، شامل معاینه فنی موتورخانه‌ها و تنظیم مشعل آن، نصب سیستم کنترل هوشمند موتورخانه، عایق کاری حرارتی منبع انبساط باز و نصب دستگاه رسوب گیر و راهکارهای دیگر می‌توان مصرف سوخت را حداقل ۳۰ تا ۵۰درصد کاهش داد.

 

مدیر بهینه سازی انرژی در بخش ساختمان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: با این اقدام ۳۰ تا ۵۰ درصد در منازل مسکونی و ۴۰ تا ۶۰ درصد در بخش عمومی صرفه جویی مصرف سوخت خواهیم داشت.

 

وی افزود: نحوه سرمایه گزاری در این پروژه‌ها به این صورت است که شرکت‌های سرمایه گذار با مشارکت پیمانکار و شرکت تاسیسات نسبت به سرمایه گذاری اقدام می‌کنند و مالکان هیچ هزینه‌ای متقبل نمی‌شوند و از محل صرفه جویی در مصرف گاز هزینه‌ها به دولت باز می‌گردد.

 

شرکت بهینه سازی مصرف سوخت اعلام کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی با اجرای راهکارهای یاد شده در موتورخانه‌ها، هزینه سرمایه گذاری را از محل صرفه جویی سوخت حاصله پس از تایید شرکت مشاور ناظر (اندازه گیری و صحه گذاری) در اقساط سه ماهه دریافت خواهند کرد.

 

حامدی‌زاده در خصوص نحوه اطلاع رسانی نیز توضیح داد: بخش فرهنگ سازی مصرف بهینه سوخت برنامه‌هایی از طریق رسانه ملی و مطبوعات ارائه خواهد داد و همچنین نشست‌هایی در اتاق بازرگانی داشته‌ایم ضمن اینکه در گردهمایی که اواخر بهمن ماه خواهیم داشت کل طرح برای شرکت‌های سرمایه گزاری و تاسیساتی اطلاع رسانی می‌شود.

پایان پیام /.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;