صاحب نظران تاسیسات پاسخ می دهند(3)

شرکت ارتعاشات صنعتی ایران

مهندس مهاجری مدیریت واحد فروش شرکت ارتعاشات صنعتی ایران به پنج پرسش ما درباره تحریم ها پاسخ می دهد…

 

 

 

 سخن آغازین … تحریم. واژه ای آشنا برای ایرانیان. سالهاست که ناجوانمردانه در تحریم بوده ایم. اگر فرض محال آن باشد که جنگ طلب بوده ایم، که نبوده ایم، تحریم دارو و شیرخشک به چه معناست؟ بانک جهانی سخاوتمندانه به ما وام می دهد تا شبکه زیر ساختی جمع آوری فاضلاب کشور را اصلاح کنیم. اما بیماران و کودکان ما، مسافران هواپیماهای ما و … اهمیتی ندارند. زیرا آب در جهان محدود و کم و حیاتی است. اما حتی یک ایرانی هم زیاد است!

 

 در این مورد زیاد شنیده ایم و خوانده ایم. اما تیم خبری تاسیسات نیوز در گیر و دار توافق  ژنو، پرونده ای را گشود که جای خالی آن به شدت احساس می شد. تاثیر تحریم ها- که عده ای به استقبال آن رفتند و عده ای به جنگ آن – در صنعت تاسیسات کشور ما بی اهمیت نبوده است.

 

صنعت تاسیسات ایران که از سویی وارد کننده انواع کمپرسور و پمپ و مانند این هاست و از سویی دیگر سازنده و صادر کننده انواع دیگ و چیلر و فن کویل، در این وانفسای تحریم و البته در کنار آن هدفمند سازی یارانه ها از کجا آورد و چگونه تولید کرد و کی فروخت؟ در این تحریم هدفمند و سهمگین، کالاهای وارداتی چگونه از مرزها گذشتند؟

 

به همین منظور پنج پرسش طرح شد و از تعدادی از مطرح ترین برندهای فعال در حوزه تاسیسات از تاثیر تحریم ها سوال شد. در طرح سوال ها، عدم علاقه دست اندرکاران تاسیسات نیوز از ورود به مباحث سیاسی و چالش های بی فایده، لحاظ شده است. از کلیه برندهایی که به ما پاسخ دادند و حتی پاسخ ندادند تشکر می کنیم و امیدواریم توانسته باشیم ذره ای از مظلومیت این صنعتگران تلاشگر و بی ادعا را منعکس کنیم.

 

پاسخ ها به تدریج منتشر می شود و در انتها نتیجه تحلیلی ما از این پاسخ ها ارایه خواهد شد.

 

 

  • تاثیر تحریم ها بر بازار تاسیسات ایران در داخل و خارج را چقدر موثر می دانید؟
  • آیا تحریم ها اثر مثبتی نیز داشته است ؟
  • آیا لغو تحریم ها تا همین اندازه فعلی بر ارایه خدمات شما تاثیر گذار است؟
  • اگر پاسخ به سوال 3 بله است این تاثیر گذاري چگونه و میزان آن چقدر است؟
  • پیش بینی شما از اوضاع بازار تاسیسات چیست؟

 

مهندس مهاجری

مهندس مهاجری مدیریت واحد فروش شرکت ارتعاشات صنعتی ایران به پنج پرسش ما درباره تحریم ها پاسخ می دهد…

 

 

 

1.       قطعا وجود تحريم به خودي خود عاملي منفي در مبادلات تجاري است. نكته اي كه در اين ميان وجود دارد، استفاده از اين تهديد به عنوان يك فرصت براي توليد كنندگان داخلي است. بنابراين در شرايط تحريم كنوني، توليد كنندگان ما مي توانند با بهبود كيفيت و خدمات خود، گام بسيار بلندي در توسعه بازارشان داشته باشند و از خالي بودن نسبي ميدان از رقباي قدر خارجي، نهايت بهره را ببرند.

 

2.       همان طور كه در بالا عرض شد، مي توان اين تهديد را به فرصت تبديل كرد و اين نكته مثبتي است كه در اين ميان وجود دارد. يكي از مشكلات تحريم ها كند شدن سرعت درخواست هاي واصله به توليد كنندگان است. اين كندي باعث خالي ماندن ظرفيت هاي توليدي شركت ها مي شود.

در اين شرايط شما مي توانيد نيروي كار خود را تعديل كنيد و يا از اين ظرفيت خالي جهت توسعه دامنه فعاليت ها استفاده كنيد.

ما در مجموعه ارتعاشات صنعتي ايران، راه حل دوم را پيش گرفته ايم.


3.       تجربه جهاني ثابت كرده است كه هرچه فضاي مبادلات تجاري بين كشورها بازتر باشد، شرايط رشد و شكوفايي واقعي بيشتر پديدار مي شود.

ارتباط با سازندگان مطرح و تراز اول، همواره باعث افزايش كيفيت ساير توليد كنندگان و نيز بالا رفتن سطح انتظارات مشتريان خواهد شد.

بنابراين و به طور حتم باز شدن فضاي تجاري، موجبات رشد و شكوفايي بيشتر را به دنبال خواهد داشت.

 

4.       پاسخ به اين پرسش منوط به بودجه تخصيصي به پروژه هاي عمراني است. هرچه ميزان بودجه هاي عمراني بيشتر باشد، امكان توسعه فعاليت جهت سازندگان نيز بيشتر مي شود. به عنوان مثال درشرايط فعلي كه ركود بازار مسكن وجود دارد، براي توليدات روتين ما كه عمدتا در موتورخانه هاي مجتمع ها كاربرد دارد، خيلي نمي توانيم انتظار رشد چشمگيري داشته باشيم.

 

5.       به قول حافظ شيرازي: چنان نماند و چنين نيز هم نخواهد ماند. با توجه به فضاي سياسي ايجاد شده در ماه هاي اخير، بازار تاسيسات و ساير بازارها در آينده نزديك شاهد رونق خواهند بود. هرچند سرعت گردش چرخ هاي صنعت در سال هاي گذشته شتاب قبل را نداشته، اما پتانسيل ايجاد شده در سطح كشور، نويد تحول اقتصادي مناسبي را در سال هاي آتي مي دهد. مجموعه ارتعاشات صنعتي نيز با توجه به نيازهاي كشور، سعي كرده است كه با توجه به ركود بازارها در اين سال ها، روي بخش هاي جديدي از بازار، مانند ارائه شيلنگ هاي هيدروليك و صنعتي و نيز جداگرهاي لرزه اي (كه موجب مقاوم سازي ساختمان ها در برابر زلزله مي شود)، فعاليت نمايد و دامنه توليدات و خدمات خود را گسترش دهد.

 

گفتنی است شرکت ارتعاشات صنعتی ایران با سابقه 40 ساله حضور در صنعت، بیش از 20 سال است که در زمینه طراحی و تولید انواع لرزه‌گیرهای لاستیکی، اتصالات آکاردئونی، شيلنگ های انعطاف پذیر فلزی و اتصالات پارچه‌ای فعالیت می کند و با یک خانواده 200 نفری که حدود 170 نفر از آنها در بخش تولید و مابقی در دفتر مرکزی و سایر دفاتر داخل و خارج از کشور فعالیت دارند، آماده ارائه خدمات به مشتریان است.

 

 

پایان پیام/.

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;