صاحب نظران تاسیسات پاسخ می دهند(2)

Airwell  فرانسه

  مهندس علیرضا توکلیان مدیرعامل شرکت رشد و توسعه صنعت پارس نماینده انحصاری Airwell  فرانسه به پنج پرسش ما درباره تحریم ها پاسخ می دهد…

 

 

 

 

سخن آغازین … تحریم. واژه ای آشنا برای ایرانیان. سالهاست که ناجوانمردانه در تحریم بوده ایم. اگر فرض محال آن باشد که جنگ طلب بوده ایم، که نبوده ایم، تحریم دارو و شیرخشک به چه معناست؟ بانک جهانی سخاوتمندانه به ما وام می دهد تا شبکه زیر ساختی جمع آوری فاضلاب کشور را اصلاح کنیم. اما بیماران و کودکان ما، مسافران هواپیماهای ما و … اهمیتی ندارند. زیرا آب در جهان محدود و کم و حیاتی است. اما حتی یک ایرانی هم زیاد است!

 در این مورد زیاد شنیده ایم و خوانده ایم. اما تیم خبری تاسیسات نیوز در گیر و دار توافق  ژنو، پرونده ای را گشود که جای خالی آن به شدت احساس می شد. تاثیر تحریم ها- که عده ای به استقبال آن رفتند و عده ای به جنگ آن – در صنعت تاسیسات کشور ما بی اهمیت نبوده است.

 

صنعت تاسیسات ایران که از سویی وارد کننده انواع کمپرسور و پمپ و مانند این هاست و از سویی دیگر سازنده و صادر کننده انواع دیگ و چیلر و فن کویل، در این وانفسای تحریم و البته در کنار آن هدفمند سازی یارانه ها از کجا آورد و چگونه تولید کرد و کی فروخت؟ در این تحریم هدفمند و سهمگین، کالاهای وارداتی چگونه از مرزها گذشتند؟

 

به همین منظور پنج پرسش طرح شد و از تعدادی از مطرح ترین برندهای فعال در حوزه تاسیسات از تاثیر تحریم ها سوال شد. در طرح سوال ها، عدم علاقه دست اندرکاران تاسیسات نیوز از ورود به مباحث سیاسی و چالش های بی فایده، لحاظ شده است. از کلیه برندهایی که به ما پاسخ دادند و حتی پاسخ ندادند تشکر می کنیم و امیدواریم توانسته باشیم ذره ای از مظلومیت این صنعتگران تلاشگر و بی ادعا را منعکس کنیم.

 

پاسخ ها به تدریج منتشر می گردد و در انتها نتیجه تحلیلی ما از این پاسخ ها ارایه خواهد شد.

  • تاثیر تحریم ها بر بازار تاسیسات ایران در داخل و خارج را چقدر موثر می دانید؟
  • آیا تحریم ها اثر مثبتی نیز داشته است ؟
  • آیا لغو تحریم ها تا همین اندازه فعلی بر ارایه خدمات شما تاثیر گذار است؟
  • اگر پاسخ به سوال 3 بله است این تاثیر گذاري چگونه و میزان آن چقدر است؟
  • پیش بینی شما از اوضاع بازار تاسیسات چیست؟

 

 

 

مهندس علیرضا توکلیان مدیرعامل شرکت رشد و توسعه صنعت پارس نماینده انحصاری Airwell  فرانسه به پنج پرسش ما درباره تحریم ها پاسخ می دهد…

 

 

  1. با اینکه تاثیر تحریم ها در صنعت تاسیسات، فرصت خوبی را برای تولیدکنندگان محترم ایجاد کرد اما وابسته بودن قطعات اصلی به کشورهای دارای تکنولوژی باعث شد تا در کوتاه مدت نتوانند تولید خود را بروز کنند ، از طرف دیگر به دلیل حساسیت تاسیسات در ساختمان ها، کارفرمایان ترجیح می دهند از برندهای وارداتی با کیفیت بالا استفاده کنند .

 

      2. شرکت هایی که انعطاف پذیری پایین داشتند و از قبل به فکر چابک کردن سیستم های خود نبودند متاسفانه ضربه خوردند و بلعکس شرکت هایی که از قبل برنامه ریزی کرده و راه دور زدن تحریم های احتمالی را پیش بینی کرده بودند توانستند شرایط را به نفع خود تغییر دهند. برای مثال شرکت رشد و توسعه صنعت پارس (RTSP) نمایندگی انحصاری Airwell فرانسه را که یکی از بزرگترین کمپانی های دنیا در صنعت  تاسیسات به شمار می آید را در شرایط کنونی به دست آورد و تاجایی پیش رفت که نیازهای خاص مشتریان را توسط کمپانی می تواند تامین کند .

 

 

3        و 4 . خوشحالم که به جز فروش و تحریم ها که زیاد در جاهای مختلف از ما سوال می شود به موضوع خدمات که مهم ترین دغدغه ما برای مشتریان و رمز وفادار کردن مشتری است نیز پرداختید ، چه در قبل از تحریم ها ، چه در حین تحریم و چه اکنون که ظاهرا کار ساده تر شده ، تمام سعی ما این بوده است که همان چند اشکال محدود را در کوتاهترین زمان رفع کرده ، تا حتی یک شب مشتریان در گرما یا سرما به سرنبرند.

    

5. ایران به عنوان یکی از جوانترین کشورهای جهان و با جمعیت بالا، یکی از بیشترین نیازها را در صنعت ساختمان داراست اما آن طور که باید و شاید در چند سال گذشته نتوانسته رشد داشته باشد، اکنون با توجه به بررسی و مطالعه اطلاعاتی که نمایندگان ما از شهرهای مختلف کشور می دهند شاهد آن هستیم که روز به روز از نظر کمیت، فروش وضعیت بهتری را تجربه می کند و همین طور از نظر کیفیت نیز سیستم های پیشرفته تهویه مطبوع (مثل چیلر یا داکت اسپیلت) جای سیستم های سنتی (کولرهای آبی )را گرفته و محیط سالمتری را برای فرزندانمان به ارمغان می آورند.

 

در پایان نیز از شما و کلیه دست اندرکاران این مجموعه که در راستای بهبود صنعت تاسیسات و اصلاح فرهنگ استفاده از سیستم های تهویه مطبوع گام های بلندی را برداشته اید، کمال تشکر را دارم .

 

 

 

Company profile

!More than 60 years of experience

Founded in 1947 by Paul Wallet with its head office and production site near Paris, Airwell, then called L’Air Conditionné Entreprise (ACE), was the first company to design and produce air conditioning units in Europe. Its first cooling systems were designed to cool down industrial processes rather than people. Only three years later, however, ACE started to produce direct expansion air conditioners for residential and light commercial applications which were especially designed for the severe climate conditions in the French African colonies and Middle East countries.

Since then, the Airwell product range has been known for its high reliability, efficiency and quality standards and the company hasn’t stopped growing. In contrary to its competitors, Airwell has always focused on air conditioning products, which is certainly one of the reasons for the company’s world wide success.

The first air conditioning units manufactured under the Airwell brand in 1950 were window type units. Today, the company’s product portfolio is known to be one of the widest in the market including all types of air conditioning equipment covering residential, commercial and industrial applications: mobile and window type units from 4 to 7 kW, terminal fan coil units up to 80 kW in case of direct expansion systems and up to 135 kW in case of water cooled systems, air cooled condensing units up to 150 kW, air cooled and water cooled water chillers up to respectively 1646 kW and 1000 kW as well as water source heat pumps, roof tops and air handling units. Including altogether more than 600 models, the Airwell product range meets the demands of private households, large residential, commercial and industrial applications as well as of niche markets such as propeller fan chilled water units.

Besides Airwell, the most important brands of the Airwell Group are Electra, Fedders and Wesper. Products sold under the Airwell brand covering the complete range of residential and commercial applications in different markets. The products sold under Wesper brand name are mainly commercial products, while Electra products are mainly residential ones. Airwell Group recently acquired the Fedders brand which is used to fulfil customers product needs in the US residential and unitary markets.

پایان پیام/

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;