ضرورت رعایت استانداردهای ساخت و ساز در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: با توجه به اهمیت موضوع، ضرورت دارد که مساله استانداردهای ساخت و ساز به شکل جدی در کشور دنبال شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمد شکرچی‌ زاده در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی در شیراز افزود: زلزله کرمانشاه تجربه بزرگ و یک آزمایشگاه بزرگ بود چرا که شتاب زلزله خیلی زیاد بود و سازه‌های مسکن مهر سرپل ذهاب چون از استانداردهای لازم برخوردار نبودند ۵۰ درصد خسارت‌های که به آن وارد شد ناشی از اجزای غیر سازه‌ای بود.
وی، وقوع سوانح مختلف طبیعی در کشور را امری اجتناب‌ناپذیر دانست و ادامه داد: چنانچه بتوانیم از این سوانح تجربه و درس‌های فنی و مهندسی بیاموزیم قطعا فرصت مغتنمی برای جامعه مهندسی کشور خواهد بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به مواجه کشور با کمبود منابع مالی و منفی بودن بودجه عمرانی تصریح کرد: ما تعهداتی داریم که باید به آن عمل کنیم و نقش مدیریت در اینجا بسیار حائز اهمیت است.
شکرچی‌ زاده گفت: با توجه به وجود تجربه‌های موفق در استان فارس به جای اینکه دنبال منابع ملی باشیم با هماهنگی بین دستگاه‌ها و کار سیستمی و پشتیبانی کردن یکدیگر می‌توانیم کارها را به نحو مطلوبی پیش بریم.
وی، ابراز امیدواری کرد که با افزایش تعامل و همکاری بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و دستگاه‌های متنوع وزارت راه و شهرسازی در استان‌ها و بویژه استان برخوردار فارس، زمینه هم‌افزایی جهت دستیابی به اهداف و ماموریت‌های از پیش تعیین شده وزارت راه و شهرسازی بیش از پیش فراهم شود.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;