ساخت شهرهای شناور + تصاویر

همزمان با افزایش ارتفاع آب اقیانوس‌ها به علت گرم شدن کره زمین، یک معمار خوش ذوق از ساخت شهرهایی خبر داده که می‌توانند شنا کنند و شرایط باثباتی بر روی آب داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، آب شدن یخ‌های قطبی و بالاآمدن آب دریاها و اقیانوس‌ها دیر یا زود باعث غرق شدن برخی شهرهای جهان خواهد شد.
کارشناسان معتقدند شهرهایی مانند میامی، شانگهای و غیره ظرف کمتر از صدسال آینده به زیر آب فرو خواهند رفت.
شهر شناور
از همین رو معماری به نام Bjarke Ingels وعده داده که می‌تواند شهرهایی شناور بر روی آب با ثبات بالا بسازد که در آنها از فناوری‌های هوشمند و فرایند بازیافت کامل مواد استفاده شده باشد.
این شهرها در واقع جزیره‌های متعدد شناور در آب هستند که از تمامی تسهیلات و امکانات موجود در شهرهای امروزی نیز برخوردار خواهند بود.
تأسیس چنین شهرهایی زندگی را بر روی دریاها به طور دائمی برای انسان‌ها ممکن می‌کند.
شهری که بدین شکل طراحی می‌شود به اندازه سه زمین فوتبال مساحت دارد و می‌تواند حدود ۳۰۰ نفر را در خود جای دهد.
شهر شناور
همچنین می‌توان مجموعه‌ای از این شهرها را با پل‌ها و نیز از طریق وسایل نقلیه آبی به یکدیگر متصل کرد تا در مجموع بتوان شهر بزرگ‌تری با ۱۰ هزار نفر جمعیت به وجود آورد.
ایده اولیه این طرح مربوط به مارک کالینز چن است که قبلاً وزیر جهانگردی کشور پولینزی بوده است. این کشور کوچک متشکل از بیش از هزار جزیره است که در اقیانوس آرام پراکنده هستند.
این کشور هم ظرف یکی دو دهه آینده به زیر آب فرو می‌رود و لذا به دنبال راه حلی برای نجات ساکنان خود است.
شهر شناور
Bjarke Ingels که یک معمار دانمارکی است برای تسهیل کشاورزی در این شهرهای آبی نیز به فکر ساخت مزارعی عمودی افتاده که حداقل فضا را اشغال کنند.
همچنین برای تهیه آب شرب هم از دستگاه‌های آب شیرین کن پیشرفته در مقیاس گسترده استفاده خواهد شد.
همچنین کل این شهرها به لوله‌های خاص تخلیه زباله و انتقال آنها به مراکز بازیافت مجهز می‌شوند.
قرار است این ایده در نشست آتی UN-Habitat که یکی از زیرمجموعه‌های سازمان ملل بوده و در زمینه حل مشکلات مربوط به اسکان انسان‌ها بر روی زمین فعالیت می‌کند، بررسی شود.
منبع خبرگزاری مهر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;