آب کافی برای آبیاری فضای سبز گناباد وجود ندارد

شهردار گناباد گفت: با توجه به کمبود منابع آبی در مجموع ۵۰ درصد آب مورد نیاز فضای سبز این شهر تامین می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،  مهران حسین‌زاده با بیان اینکه تا پایان سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار اصله درخت و گل و گیاه در میادین شهر کاشته شد، اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون در دو فصل بهار و تابستان بیش از ۱۵۰ هزار بوته گل در شهر کاشته شده است که از این میزان تعداد ۱۴۰ هزار گل از محصولات تولید شده در خزانه گل و گیاه شهرداری این شهر بوده است.
وی ادامه داد: گل‌های کاشته شده در فصل‌های بهار و تابستان از نوع رز، شاهپسند، اطلسی ، اطلسی ژاپنی، رزمای، ناز فرانسوی، گل ناز آفتابی، جعفری، پامپاس گراس، ترون و تاج خروس بوده است.
شهردار گناباد با بیان اینکه جداسازی آب شرب از آبیاری فضای سبز ضروری است، تصریح کرد: آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز ۵۰ لیتر در ثانیه است که در حال حاضر از این مقدار حدود هشت لیتر در ثانیه از چاه‌ها، چهار لیتر بر ثانیه از قنوات و ۱۲ لیتر در ثانیه نیز براساس توافقنامه شهرداری با شرکت آب و فاضلاب از آب شرب تأمین می‌شود.
حسین‌زاده افزود: با توجه به کمبود منابع آبی در مجموع ۵۰ درصد آب مورد نیاز فضای سبز این شهر تامین می‌شود.
وی با بیان اینکه روزانه بیش از هفت میلیون تومان صرف کاشت درخت و گل و گیاه و حفظ فضای سبز شهری می‌شود، خاطرنشان کرد: سالانه دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان صرف نگهداری فضای سبز شهری می‌شود این در حالی است که میزان وصولی بخش فضای سبز از شهروندان در سال ۹۷ تنها ۱۵۷ میلیون تومان بوده است.
شهردار گناباد اضافه کرد: میزان وصولی عوارض نوسازی شهرداری تا پایان سال گذشته ۱۹۰ میلیون تومان بوده و این در حالی است شهروندان گنابادی سه میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان از عوارض نوسازی به شهرداری بدهکار هستند.
منبع ایمنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;