بهره‌گیری از مصالح ساختمانی دوستدار طبیعت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: باید با بهره گرفتن از روش‌های نوین، از مصالحی استفاده کنیم که نیاز به قیر نداشته باشد و در طبیعت نیز موجود باشد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، سیدکمال الدین میرجعفریان، شب گذشته ۱۴ دی، در جلسه شورای فنی استان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی، اظهار کرد: خون این شهید بزرگوار، پایه‌های نظام اسلامی را استوارتر خواهد کرد و دنیا باید بداند که ایران پُر از سردار سلیمانی‌ها بوده و خواهد بود.
وی با تشریح جایگاه شورای فنی استان، بیان کرد: شورای فنی در همه بخش‌های کاری دستگاه‌ها اثربخش است چرا که هم مباحث فنی و هم اقتصادی را مدیریت می‌کند؛ بنابراین مدیران باید با جدیت و نظر کارشناسی در جلسات حضور پیدا کنند.
بر اساس گزارش، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: تصمیماتی که در شورای فنی استان گرفته می‌شود، ماهیت اجرایی و پشتوانه قانونی دارد.
میرجعفریان ادامه داد: در حوزه آسفالت و مواردی از این قبیل، باید “مهندسی ارزش” را به عنوان یک فن نظام یافته مورد توجه قرار داد؛ این که مرتبا اقدام به روکش آسفالت شود، راهکار درستی نیست چراکه  علاوه بر هزینه بر بودن، تبعات زیست محیطی به دنبال دارد.
 وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت پیمانکاران و سرمایه‌گذاران بومی، اظهار کرد: باید بر اساس نیازهای فنی از تولیدکنندگان داخلی و بومی استفاده و سرمایه‌گذاران را مطابق نیاز دستگاه‌های اجرایی استان هدایت کنیم.
وی یادآورشد: باید صلاحیت پیمانکاران مورد بازنگری قرار گیرد و در کنار تقدیر از پیمانکاران فعال، با کسانی که اصطلاحا کارها را قفل می‌کنند، برخورد قانونی کرد.
در این جلسه با بررسی سبک‌های نوین راهسازی، انواع آسفالت معرفی و روش‌های جدید راهسازی مورد بررسی قرار گرفت.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;