شناسایی ساختمان‌های ناایمن اصفهان

به گزارش تاسیسات نیوز، استاندار اصفهان با بیان اینکه در زمینه ایمنی و حفظ جان مردم نباید هیچ ملاحظه‏ای درنظر گرفته شود، گفت: همه موارد مربوط به معماری و شهرسازی باید طبق قانون انجام شود و شهرداران و اعضای نظام مهندسی و دستگاه‏های ذی‌ربط باید این موضوع را به‌صورت جدی دنبال کنند.




رسول زرگرپور در جلسه بررسی ایمنی ساختمان‌ها و اماکن عمومی اظهار کرد: ۲۴ ساعت پس از حادثه پلاسکو مدیریت استان جلسه‏ای را برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن برای جلوگیری از بروز حوادثی همچون پلاسکو تشکیل داد. وی با بیان اینکه ساختمان‌های ناایمن در چهار حوزه شناسایی می‏شوند، تصریح کرد: ساختمان‏های ناایمن از لحاظ استقرار، ساختمان‌هایی با سازه‏های ناایمن، ساختمان‌هایی که فاقد تجهیزات ایمنی هستند و ساختمان‌هایی که دارای کاربری‏های خطرناک هستند از ساختمان‌های ناایمن به‌شمار می‏آیند که باید شناسایی شوند.





استاندار اصفهان افزود: براساس گزارش‏های اعلام شده از سوی اعضای جلسه، حدود ۷۰ درصد این ساختمان‌ها در اصفهان و دیگر شهرهای بزرگ استان شناسایی و وضعیت موجود تا حدودی مشخص شده است. زرگرپور با تاکید بر اینکه باید مقوله مربوط به ساختمان‌های ناایمن در شهرهای بزرگ به‌طور جدی پیگیری شود، اظهار کرد: این موضوع باید به‌عنوان اولویت شهرداران درنظر گرفته شود.




وی بر تشکیل کارگروهی در سازمان همیاری‏های شهرداری‏های استان برای تجهیز واحدهای بلندمرتبه به سیستم‏های آتش‌نشانی پیشرفته در شهرهای بزرگ استان تاکید کرد و افزود: باید تا جلسه آینده اقدامات لازم برای بررسی نحوه تجهیز این مکان‏ها و تامین آن صورت گیرد. استاندار اصفهان همچنین به وضعیت واحدهای نفتی و پتروشیمی در شمال اصفهان اشاره کرد و افزود: باید وضعیت اطفای حریق در واحدهای نفتی شمال اصفهان شناسایی شود و در قالب یک برنامه زمانبندی شده نسبت به تجهیز این واحدها به سیستم‏های پیشرفته اطفای حریق و ایمن سازی آنها اقدام شود.





زرگرپور به نامه دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به استانداران استان‏های سراسر کشور، اشاره کرد و افزود: در این نامه برای کاهش خطرات ناشی از وقوع سوانح مشابه پلاسکو در کلان‌شهرهای کشور مصوباتی ابلاغ شده است. برخی از این مصوبات باید در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران و برخی در استان‏ها پیگیری شود.





وی به بند اول این نامه اشاره کرد و افزود: در این بند باید مستندسازی، تهیه شناسنامه ساختمان و ایجاد بانک اطلاعاتی برای تمام ساختمان‌های بلندمرتبه کشور، شامل آخرین وضعیت نقشه‏های ساختمانی و تاسیساتی وراه‏های فرار از سوی شهرداری با همکاری نظام مهندسی ساختمان هر کلان‌شهر انجام پذیرد که می‏توانیم برای شهرهای بزرگ استان نیز ظرف سه ماه آینده اجرایی کنیم. استاندار اصفهان با بیان اینکه باید از حادثه پلاسکو عبرت گرفته شود، گفت: باید در کوتاه‏ترین زمان ممکن مسائل مربوط به ساختمان‌های ناایمن حل شود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;