سیاست گذاری جدید سرمایش و گرمایش اتحادیه اروپا

به گزارش تاسیسات نیوز، کمیسیون اروپا اخیراً سیاست خود برای بهینه سازی گرمایش و سرمایش صنایع و ساختمان را اعلام کرد.




هدف از «سیاست سرمایش و گرمایش اتحادیه اروپا»، کاهش واردات و وابستگی انرژی و نیز انتشارات گازی است. 




یکی از چهار هدف اصلی، بازسازی ساده تر ساختمان هاست. هدف دیگر، افزایش سهم منابع انرژی تجدیدپذیر در اوپا از سطح 18% فعلی آن است.





همچنین این سیاست، استفاده مجدد از انرژی تلف شده با استفاده از فناوری هایی مثل گرمایش و تولیدهممزان را رواج می دهد. به علاوه، این سیاست به دنبال افزایش حضور مصرف کننده و صنعت در نوآوری های صرفه جویی انرژی است.





در نهایت، استراتژی جدید می گوید اروپا می تواند تا سال 2050 ساختمان های خود را عاری از کربن کرده و مصرف انرژی خود را تا 8 تا 10% کاهش دهد.

 

 

 

گرمایش و سرمایش در ساختمان ها و صنعت حدود نیمی از مصرف انرژی اتحادیه اروپا را تشکیل می دهد. 70.6% مصرف انرژی (193.6 Mtoe) برای گرمایش فریاند صنعتی و فضا، 26.7% (73.3 Mtoe) برای روشنایی و فرایندهای برقی مثل موتورهای ماشین و 2.7% (7.2 Mtoe) برای سرمایش استفاده می شود.

 

 

 

 

84% گرمایش و سرمایش هنوز از سوخت های فسیلی تولید می شود در حالی که تنها 16% از انرژی تجدیدپذیر تولید می شود. برای رسیدن به اهداف انرژی و آب و هوای اتحادیه اروپا، بخش سرمایش و گرمایش باید به شدت مصرف انرژی را کاهش داده و مصرف سوخت های فسیلی خود را کاهش دهد.

 

 

 

 

با افزایش استفاده از تکنیک های طراحی و ساخت و ساز پیشرفته و مصالح عایق با عملکرد بالا در زمان بازسازی ساختمان، می توان مصرف انرژی گرمایش و سرمایش در ساختمان ها و صنعت را کاهش داد. همچنین با ارایه اطلاعات بهتر و کنترل مصرف انرژی با استفاده از ترموستات های هوشمند می توان مصرف انرژی را کاهش داد.





همچنین زمانی که دمای تعیین شده حاصل شده یا هیچ کس در ساختمان نیست مخصوصاً در ساختمان های اداری، آنها می توانند سیستم گرمایش را خاموش کنند. با به روز کردن تجهیزات گرمایش و سرمایش مثل بویلرها و استفاده از تکنولوژی های کارامد می توان در انرژی صرفه جویی کرد.





سایر تکنولوژی های سرمایش و گرمایش تجدیدپذیر دیگر مثل بویلرهای بیومس و سیستم های گرمایش خورشیدی استفاده از سوخت های فسیلی را کاهش می دهد. در صنعت، انرژی برای گرمایش و سرمایش را می توان با فناوری های کارامد مثل دستگاه های ترکیبی گرمایش و برق که هم برق و هم گرما تولید می کند و از طریق راه حل های مدیریت انرژی کاهش داد.

 

 

 

در فوریه 2016، کمیسیون استراتژی گرمایش و سرمایش اتحادیه اروپا را تدوین کرد. طرح های این استراترژی اولین بار در 2015 به عنوان بخشی از سیاست اتحادیه انرژی راه اندازی شد.





این اولین گام در کشف مسایل و چالش های این بخش و حل آنها با استفاده از سیاست های انرژی اتحادیه اروپاست. به موجب این سیاست گذاری جدید، کمیسیون یک جلسه مشاوره در 9 سپتامبر 2015 برگزار کرد.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;