سه ماه فرصت تا بازنگری مقررات ملی ساختمان

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی شورای مرکزی ‌مهندس طاهری اصل در نشست خبری سومین همایش ملی ساختمان پایدار، مصرف بهینه انرژی که ۲۰ و ۲۱ آذرماه در مرکز تحقیقات راه وشهرسازی برگزار میگرددبا بیان اینکه در راستای اجرایی شدن مبحث ۲۲ و ۱۹ اقدامات تخصصی و جدی باید صورت پذیردگفت:سومین همایش ملی ساختمان پایدار، مصرف بهینه‌سازی انرژی با همکاری دوجانبه سازمان نظام‌مهندسی ساختمان و مرکز تحقیقات مسکن راه و شهرسازی برگزار خواهد.



رئیس کمیسیون انرژی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار کرد: با وجود آن که بخش انرژی متولیان زیادی دارد، اما هیچ یک از آن‌ها نقش اجرایی را بر عهده ندارد و در مواقع ضروری هر یک از اجرای آن امتناع می‌کنند.

 

طاهری تصریح کرد: مبحث 19 بعد از گذشت 22 سال هنوز در ساختمان‌های کشور اجرا نمی‌شود و سازندگان کشور انگیزه‌ای برای اجرای آن ندارند و میان ساختمان‌هایی که این مبحث را اجرا کردند با ساختمان‌های دیگر تفاوت وجود ندارد.

 

وی در ادامه تأکید کرد: باید شیوه سیاست‌گذاری در این بخش را تغییر دهیم و برای مبحث 19 برند و گواهینامه معتبر طراحی کنیم
مهندس طاهری اصل گفت: در حال حاضر ساختمان‌ها 40 درصد مصرف انرژی را مصرف و همین ساختمان‌ها حدود 132 میلیون تن آلاینده وارد محیط زیست می‌کنند.

 

وی در ادامه به بحث تصویب آیین نامه اجرایی بهینه سازی مصرف انرژی که در مهرماه در هیات دولت تصویب شده است، اشاره نمود و گفت: مطابق آیین‌نامه فوق سه ماه فرصت است تا نسبت به بازنگری مباحث مقررات ملی ساختمان در جهت ممیزی انرژی ساختمان‌ها، تعبیه سامانه‌های کنترلی ساختمان و ارزیابی و رتبه‌بندی ساختمان‌ها اقدام شود.

 

عضو هیات رییسه شورای مرکزی همچنین به بحث معاینه فنی موتورخانه‌ها و همکاری با وزارت نفت در این خصوص اشاره کرد و گفت باید در راستای اجرایی شدن مبحث ۲۲ و ۱۹ اقدامات تخصصی و جدی انجام دهیم.

 

وی در ادامه به 7 کارگروه تشکیل شده در کمیسیون انرژی سازمان نظام مهندسی اشاره داشت و گفت: سازمان نظام مهندسی در مقوله بهینه سازی مصرف انرژی بسیار جدی است و در این خصوص اهمیت وافری نیز به مقوله محیط زیست و انرژی دارد
مقوله انرژی ضمانت اجرایی می‌خواهد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;