سهم برق سامانه های سرمایشی

 

 

 

 

 

KN2-10158

مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، سهم مصرف برق سامانه های سرمایشی را از پیک مصرف تابستان امسال، افزون بر 13 هزار مگاوات ( حدود 30 درصد) پیش بینی کرد.

میرفتاح قره باغ گفت: در ماه های گرم تابستان، صنعت برق کشور با روند افزایش مصرف انرژی الکتریکی سامانه سرمایشی مشترکان روبرو می شود و برآورد این است که میزان ظرفیتی که صرف سرمایش در تابستان امسال خواهد بود، به افزون بر 13 هزار مگاوات برسد که ما در اوج بار تابستان باید این ظرفیت را پوشش دهیم. وی ادامه داد: وقتی نیاز مصرف انرژی و بار افزایش می یابد، شبکه سراسری تحت تاثیر تنش ها و فشارهای ناشی از این افزایش ها قرار می گیرد و با توجه به این که بار مصرفی اغلب سامانه های سرمایشی با ضریب توان بسیار پایین است، در مواقعی که سامانه های سرمایشی همزمان کار می کنند، پایداری دینامیکی شبکه در تابستان در تنگنا قرار می گیرد که با حفظ امنیت و پایداری شبکه و تلاش های مجموعه صنعت برق و به ویژه شرکت مدیریت شبکه برق، تاکنون مشکلی در تامین برق نداشته ایم.

وی اعلام کرد: در زمان حاضر، ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور 65 هزار و 623 مگاوات و طول خطوط انتقال 230 و 400 کیلو ولت بالای 48 هزار کیلومتر است.

فتاح قره باغ با اشاره به گستردگی شبکه برق کشور گفت: این شبکه را مجموعه کارکنان و مدیران تلاشگر صنعت برق اداره می کنند و وظیفه راهبری و پایش شبکه سراسری بر عهده شرکت مدیریت شبکه است که در سال گذشته ما به لحاظ آمادگی و انجام مناسب برنامه ها، سال خوبی داشتیم و در شبکه سراسری در اوج پیک بار تابستان در روز یا شب محدودیتی نداشتیم و مشکلات مقطعی در سطح شبکه به راحتی حل شد. وی ابراز امیدواری کرد. تابستان امسال نیز مثل سال گذشته، صنعت برق در ارایه خدمات به مشترکان سر بلند باشد.

مجله تهویه تاسیسات سال هشتم شماره پنجم مرداد 1391

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;