سمينار آشنايي با ويرايش جديد مبحث پنجم مقررات ملي ساختمان

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومي سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان، سمينار آشنايي با ويرايش جديد مبحث پنجم مقررات ملي ساختمان، مصالح و فرآورده هاي ساختماني، يکشنبه مورخ 22-05-96 در سالن همايش اداره کل راه و شهرسازي استان گيلان برگزار شد.

 

 

 

در اين سمينار دکتر سهراب ويسه، عضو کميته تدوين مبحث پنجم مقررات ملي ساختمان، به ضرورت استفاده از مصالح مقاوم و سبک در ساختمان اشاره نمود و کاهش جرم ساختمان و سبک سازي آنرا به علت زلزله خيزبودن کشور مهم دانست. همچنين وي استفاده از مصالح قابل بازيافت و دوستدار طبيعت را توصيه و اهميت حفظ محيط زيست در طراحي و اجراي ساختمان مهم ارزيابي کرد. صرفه جويي در مصرف انرژي و دقت در انتخاب مصالح با توجه به اقليم و جغرافيا از ديگر موارد مطرح شده توسط دکتر ويسه بود.




گفتني است وي عضو هيات علمي مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي مي باشد و در تدوين بيش از 100 استاندارد ملي در زمينه مصالح ساختماني مشارکت داشته است.




همچنين قابل ذکر است دکتر مجتبي پوراحمدي، دبير برگزاري اين سلسله سمينارها، گزارشي در خصوص برگزاري سمينارهاي آموزشي ويرايش جديد مباحث مقررات ملي ساختمان ارائه داد.



سمينار فوق با جلسه پرسش و پاسخ به پايان رسيد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;