ثبت اختراع حذف آلاینده‌ها از محلول‌های آبی و پساب‌های صنعتی

سمنان – ابداع محققان دانشکده شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان با عنوان «بهبود خواص سطح غشاهای پلی اترسولفون» ثبت اختراع شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،  «بهبود خواص سطح غشاهای پلی اترسولفون به کمک نانوذرات آلومینیوم فومارات به‌عنوان ماده‌ای با چارچوب فلزی- آلی» توسط محققان دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان و همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه ثبت اختراع شد.
داود معروفی مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: این اختراع به همت مسعود نصیری زرندی عضو هیئت‌علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز، روح اله اژدری، سارا عبدی دانشجوی دکتری این دانشکده در اداره کل ثبت اختراعات کشور به شماره ۹۸۹۸۱ به ثبت رسید.
نصیری در توضیح این اختراع گفت: اصلاح ساختار غشاها و تغییر در خواص سطحی آن‌ها، یکی از اولویت‌های اصلی در جهت بهبود عملکرد غشاهای اولترافیلتراسیون در حذف انواع آلاینده از محلول‌های آبی است که در این طرح کامپوزیت غشایی پلی‌اترسولفون / نانوذرات آلومینیوم فومارات ساخته‌شده و خواص آن‌ها مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.
وی افزود: از کامپوزیت‌های غشایی به‌دست‌آمده با توجه به مزایایی همچون شار بالاتر از پلی‌اترسولفون خالص و مقاومت گرفتگی و زبری اندک آن‌ها، می‌توان در جهت حذف انواع آلاینده‌ها از محلول‌های آبی و پساب‌های صنعتی استفاده کرد.
منبع مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;