سریع ترین آسانسور جهان + عکس

به گزارش تاسیسات نیوز، با بلندتر شدن آسمان خراش ها، رسیدن از پایین به بالا مشکل سازتر می شود. شرکت هیتاچی اما با ساخت یک آسانسور فوق سریع که به عنوان سریع ترین آسانسور جهان ثبت شده این مشکل را برطرف ساخته است. سرعت این آسانسور در مرحله آزمایش در گوانژو به 1260 متر در دقیقه (76 کیلومتر در ساعت یا 47 mph) رسیده است.

 

 

 

دو نمونه از این آسانسور فوق سریع در مرکز مالی CTF گوانژوی چین نصب خواهد شد. اگرچه این دو آسانسور سرعت اسمی 1200 متر در دقیقه دارند و 440 متر ارتفاع بین زمین و طبقه نود و پنجم را در زمان 43 ثانیه پوشش می دهند، مهندسان هیتاچی تصمیم گرفتند جایی برای عملکرد بهتر هم بگذارند.

 

 

با بهره گیری از دستگاه های کنترل اصلاح شده و وسایل ایمنی، هیتاچی سریع ترین آسانسور را به مرکز ملی بازرسی و نظارت کیفیت اسانسور عرضه کرد و یک سرعت 1260 متر در دقیقه ثبت شد.

 

 

 

هیتاچی با استفاده از یک موتور سینکرون مغناطیسی، طناب های اصلی قوی تر و یک دستگاه کنترل فشرده که قادر به اداره درخواست های سفر بسیار سریع می شود برای این مهم دست یافته است. توقف این تجهیز احتمالاً مهم تر از شتاب گرفتن آن است، در نتیجه آسانسور ترمزهایی دارد که مقاومت حرارتی بالایی برای توقف ای اضطراری دارد. آسانسور همچنین مجهز به فناوری تنظیم فشار هوای هیتاچی است که به مقابله با گرفتگی گوش کمک می کند.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;