سرنوشت آب ایران و فرانسه بهم گره خورد

به گزارش تاسیسات نیوز، یکی از مسائل دوران برجام سرنوشت آبی کشور است، ازآنجا که چندی پیش پروژه فاضلاب تهران بعنوان پروژه برتر آبی در بنیاد جهانی انرژی شناخته شد، خیلی از کشورها آماده سرمایه گذاری در این بخش حیاتی هستند.

هم‌زمان با سفر رئيس‌جمهور به كشور فرانسه و سند همكاري بين صنعت آب و فاضلاب ايران با شركت سوئز به امضاي “ژان لوئيز” مديرعامل ارشد شركت سوئز و “عليرضا دائمي” معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي وزير نيرو رسيد.

 

 

امضاي اين سند كه با حضور رئيس جمهور ايران و فرانسه و در محل كاخ اليزه انجام شد شامل اجراي پروژه مديريت هوشمند شبكه آب در منطقه يك تهران به شكل پايلوت است كه در سه مرحله و به مدت ۵ سال انجام خواهد شد و در نتيجه آب به حساب نيامده در اين ناحيه با بيش از ۱.۵ ميليون نفر جمعيت با اختلاف ارتفاع ۶۰۰ متري در شبكه، ۱۰ درصد كاهش خواهد يافت.

 

 

در طي انجام پروژه ظرفيت‌سازي، آموزش و انتقال دانش فني صورت خواهد گرفت و هزينه پروژه عمدتاً توسط فاينانس طرف فرانسوي تأمين و با درآمد ناشي از اجراي پروژه بازپرداخت خواهد شد كه برآورد انجام پروژه حدود ۸۰ ميليون يورو توسط سوئز اعلام شده است.

 

 

بخش اصلي از اجراي پروژه توسط شركت‌هاي ايراني انجام و عمدتاً طراحي، نظارت و آموزش به‌عهده سوئز است.

 

 

با توجه به اين سند همكاري در ادامه آغاز همكاري با گروه بين‌المللي سوئز در خصوص مديريت هوشمند شبكه آب شهري و كاهش آب به‌حساب نيامده كه از تاريخ ۲۹ شهريورماه با حضور ۴ كارشناس آن شركت در وزارت نيرو آغاز و در ادامه با ملاقات‌ها و بازديدهاي متعدد با شركت آب وفاضلاب كشور منجر به امضا دوموافقت‌نامه با مهندس جانباز مديرعامل شركت مهندسي آبفاي كشور و مهندس پرورش مديرعامل شركت آبفاي تهران شد مقرر شد كه موافقتنامه كلي همكاري‌ها با مديرعامل آن گروه شركت‌ها براي ظرفيت‌سازي، انتقال دانش فني و آموزش همكاران آبفاي كشور صورت گيرد.

منبع: ایلنا






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;