سرمایه گذاری چشم‌بادامی‌ها در انرژی

به گزارش تاسیسات نیوز، کره جنوبي از قصد خود براي سرمايه گذاري در ساخت يک نيروگاه انرژي خورشيدي در زرنديه ايران در مرکز کشورمان خبر داده است.


یک هيات از کره جنوبي که به ايران سفر کرده از منطقه اي در استان مرکزي ديدن کرده است که قرار است نيروگاه برق در آن ساخته شود.


زميني به وسعت 28 هکتار به گزارش خبرگزاري چين براي اين طرح اختصاص داده شده است و کره جنوبي براي اين برنامه 44 ميليون دلار اختصاص داده است که معادل 70 درصد از کل بودجه لازم براي ساخت نيروگاه برق انرژي خورشيدي است.


اين نيروگاه که مابقي سرمايه گذاري آن را ايران برعهده مي گيرد 17 مگاوات ظرفيت توليد برق دارد و بر اساس اعلام طرفين ظرف مدت 15 ماه ساخته خواهد شد.


در کنار علاقه کره جنوبي به تامين مالي اين طرح ، يک انجمن اقتصادي کره جنوبي اعلام کرده که از جمله برنامه هايش ايجاد مراکز فن آوري کره جنوبي در ايران و چند کشور ديگر است.


از زماني که توافق هسته اي به اجرا گذاشته شده روابط اقتصادي و همکاري هاي انرژي ايران و کره جنوبي نيز گرمتر و نزديکتر شده است.


انجمن خدمات گمرکي و رسيدگي به امور موسسات کوچک و متوسط کره جنوبي موسوم به `اس ام بي آ` خاطر نشان کرده است يکي از بازارهاي هدف ايران است.


اين انجمن در گزارش مشروحي آورده است که موسسات کوچک و متوسط بايد به دنبال حضور در بازار کشورهاي ديگر منطقه آسيا از جمله ايران باشند.


انجمن در گزارش خود تصريح کرده است که براي ايجاد مراکز فن آوري برنامه ريزي هايي در حال انجام است و شرکت هاي کوچک و متوسط هم بازارهايي نظير ايران را مد نظر قرار دهند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;