عجیب ولی واقعی!

یک سوم مردم جهان به توالت دسترسی ندارند

براساس برآورد‌های سازمان جهانی بهداشت حدود یک سوم مردم دنیا یعنی ۲.۳ میلیارد نفر به سرویس‌های بهداشتی ایمن و سالم از جمله توالت و حمام دسترسی ندارند. همچنین حدود ۴.۵ میلیارد نفر در منزل خود شخصی توالت ندارند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، از میان کسانی که به توالت دسترسی ندارند قریب به ۹۰۰ میلیون نفر در مکان‌های سرباز مانند کنار جاده‌ها، پشت بوته‌ها و یا در قسمت‌های باز نهرها و رودخانه‌ها ادرار یا مدفوع خود را دفع می‌کنند.
نبود دسترسی به سرویس‌های بهداشتی یک معضل بهداشتی بزرگ است و به همین علت روز ۱۹ نوامبر به نام «روز توالت» نامگذاری شده است. هدف از نامگذاری این روز افزایش اطلاعات جامعه جهانی در مورد این معضل و ارائه راهکارهایی برای رفع آن است.
گزارش سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۵ حاکی از آن است که در مجموع کمتر از ۴۰ درصد مردم جهان به سرویس بهداشتی ایمن و سالم دسترسی دارند.
بهداشت پائین با انتقال بیماری‌هایی مانند وبا، اسهال، هپاتیت نوع آ، تیفوئید و فلج اطفال مرتبط است. همچنین گفته می‌شود حداقل ۱۰ درصد جمعیت جهان مواد غذایی آبیاری شده توسط فاضلاب مصرف می‌کنند. این مساله می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی و همینطور انگل‌های دستگاه گوارش را افزایش دهد.
منبع جام نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;