ساخت پکیج تصفیه پساب‌های صنعتی بر پایه نانو مواد

 

محققان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی موفق به ساخت دستگاه پکیج تصفیه پساب‌های صنعتی بر پایه نانو مواد شدند.


 



به گزارش تاسیسات نیوز ، این پکیج می‌تواند مواد نفتی، روغن‌ها، آلاینده‌های آلی، ذرات معلق، عوامل میکروبی، فلزات سنگین و بسیاری از آلاینده‌های دیگر را با بازدهی بالا از آب و پساب حذف کند.

 

دکتر سعید بازگیر، مجری طرح پکیج تصفیه پساب‌های صنعتی و عضو هیات علمی گروه مهندسی پلیمر دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا، در توضیح این پکیج، گفت: این پکیج شامل قسمتهای تصفیه شیمیایی و فیزیکی است که تصفیه شیمیایی با به کارگیری مواد جدید و ابداعی گروه پژوهشی نانو پلیمر صورت می‌گیرد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه‌ این مواد می‌توانند مواد‌آلاینده (با هر مقدار آلودگی) را درکمتر از 30 ثانیه جدا کند، تصریح کرد: همچنین علاوه بر واحد شیمیایی برای تصفیه بیشتر پساب از ستونهای جذبی نانو ذرات به ویژه نانورس و سایر نانوذرات و پس از آن میکروفیلتراسیون نانو الیاف استفاده شده است.

 

مسوول آزمایشگاه نانو پلیمر واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از جمله مزیت‌های این طرح را سرعت تصفیه و بازدهی بالا، فضای کم اشغالی، هزینه معقول ساخت پکیج و مواد مورد استفاده در آن و انعطاف‌پذیری در طراحی متناسب با نوع آلاینده و پساب و مقدار آلودگی عنوان کرد.

 

به گفته وی از جمله کاربردهای این پکیج، تصفیه انواع پساب در صنایع مختلف نظیر نفت و گاز، پالایشگاه‌ها، صنایع فلزی، واحدهای فرآیندی شیمیایی، صنایع نساجی، صنایع غذایی، شیرابه دفن زباله، آبهای زیرزمینی نزدیک مخازن نگهداری، آب بویلرها در نیروگاه‌ها، آب فرآیندی کارخانجات، کارواش‌ها، صنایع حمل و نقل، کشتیرانی و غیره است.

پایان پیام /.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;