ساخت و ساز در مرز پرتگاه

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه بی توجهی ها و قوانین ناصواب باعث شده تا بخش مسکن و ساخت و ساز به لبه پرتگاه کشیده شود، گفت:کاهش تولید مسکن در آینده تبعات بسیار زیادی برای اقتصاد کشور خواهد داشت.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، فرشید پورحاجت در پاسخ به این سوال که وضعیت ساخت و ساز در کشور به چه شکل است و آیا کاهش تولید در آینده باعث رشد قیمت ها نمی شود؟ گفت: کاهش تولید مسکن در آینده تبعات بسیار زیادی برای اقتصاد کشور خواهد داشت؛ چراکه بخش مسکن ارتباط پسین و پیشین با چند صد فعالیت صنفی و اقتصادی داشته و با آن گره خورده است.
وی افزود:بنابراین عدم توجه به صنعت ساختمان که یک صنعت کاملا پیشران اقتصادی است به ضرر اقتصاد و اشتغال خواهد بود پس رونق بخش مسکن و ساخت و ساز یک امر بدیهی برای رونق اقتصاد است پس اینکه کاهش تولید مسکن تبعات دارد یا خیر؟ قطعا بدانید که دولت به خوبی می‌داند که کاهش تولید مسکن چه تبعاتی دارد.
*قانون پیش‌فروش مسکن ضد تولید و توسعه مسکن
پورحاجت خاطر نشان کرد:دولت باید ریسک در حوزه مسکن را بپذیرد چرا که در چند سال گذشته در این خصوص اظهارنظرهای زیادی شده و الان هم اعلام می‌کنم که قانون پیش‌فروش مسکن ضد تولید و توسعه مسکن است.
دبیر کانون سراسری انبوه سازان افزود:سالهاست که در مجلس علی‌رغم اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت راه و شهرسازی و حتی کمیسیون عمران مجلس در خصوص قانون پیش‌فروش مسکن جلسات کارشناسی زیادی برگزار و اعلام شده که این قانون، قانون ناصوابی است و باید با ساختار اقتصادی کشور اصلاح شود اما هنوز بعد از ۵ سال این قانون اصلاح نشده است و بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی در بلاتکلیفی در مجلس به سر می‌برد.
وی ادامه داد:قوانین مالیاتی روز به روز عرصه را بر فعالیت‌های حرفه‌ای تولیدکنندگان واقعی مسکن تنگ کرده است و متاسفانه می‌بینیم سوداگران مسکن و دلالان نظم بازار مسکن را بر هم می‌زنند، اما هیچ قوانین مالیاتی بر آنها وضع نشده است.
وی تاکید کرد:شرایط ساخت و ساز کشور به مرز پرتگاه رسیده است و متاسفانه حاضر نیستند این شرایط را اصلاح کنند و تبعات این حوزه سیکل‌های رونق و رکود ۵ ساله‌ای است که باعث می‌شود هم شاهد جهش‌های بیش از حد قیمت‌ مسکن باشیم و هم اینکه به یکباره تولید مسکن به شدت کاهش و عرضه از تقاضا عقب بماند.
منبع خبرگزاری فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;