ساخت و ساز بلای جان آب

به گزارش تاسیسات نیوز، همانطور که ساخت و ساز ساختمانهای بلند باعث آلودگی بیشتر هوا میشود، این پدیده بلای جان آب زیرزمینی نیز میشود.

 

 

 

رحیم میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا ، گفت:کاهش آب‌های سطحی به طور مستقیم بر روی سطح آب‌های زیرزمینی تأثیرگذار می گذارد چرا که آب‌های سطحی به لایه زمین نفوذ کرده و سفره های زیرزمینی را تشکیل می‌دهد.




وی تصریح کرد: با توسعه شهری و در کنار آن آسفالت شدن خیابان‌ها و افزایش ساخت و ساز، آب حاصل از نزولات آسمانی دیگر به سفره‌های زیرزمینی نمی‌رسد و همین امر یکی از دلایل کم شدن آب‌های زیرزمینی در شهرهای بزرگ از جمله تهران، اصفهان و … شده است.




میدانی افزود: توسعه شهرسازی بویژه در شهرهای بزرگ و بالا بودن سطح آلایندگی و آلودگی نیز موجب شده تا روان آب های سطحی بوجود آمده در اثر بارش ها به شدت آلوده بوده و امکان استفاده از آن در بخش کشاورزی آن هم بدون تصفیه وجود ندارد.



تشنگی سفره های زیرزمینی


همچنین خسرو ارتقایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران نیز در این خصوص گفت: این آب‌ها قبل از آلوده و آغشته شدن به فاضلاب شهری خود بستر رودخانه‌های هشت گانه تهران هستند که متأسفانه به دلیل سیمانی شدن کف این رودخانه ها توسط شهرداری و همچنین ساخت و سازهای غیرمجاز تا دامنه کوه‌،مو جب شده تا محلی برای تغذیه سفره‌های زیرزمینی وجود نداشته باشد.




وی تصریح کرد: آسفالت خیابان ها در کنار از بین رفتن حریم رودخانه ها موجب شده تا 200 میلیون متر مکعب آب سطحی در تهران هدر رود که اگر این میزان آب از دست رفته را در کنار 150 میلیون مترمکعب آبی که از کوهستان‌ها سرازیر می‌شود بتوانیم احیا کنیم قدم مثبتی در احیایی آب های سطحی برداشته ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;